Снимки: Getty Images Shell
Промените в правилата за новия сезон изискват от пилотите във Формула 1 определени изменения в стила на каране. Повдигнатите крила направиха колите по-чувствителни и донякъде по-леки за кормуване. Те също така създават и по-голяма турбуленция зад автомобилите. Това улеснява изпреварванията и макар Дженсън Бътън да се оплака, че на 50 м зад предната кола вихрите влияят лошо върху стабилността му, Фернандо Алонсо ги използва и изпревари няколко от своите колеги.
От друга страна изискванията за използването на един комплект гуми на уикенд и един мотор в две поредни състезания, карат състезателите да бъдат много по-внимателни.
Концентрирам вниманието си само върху този аспект с оглед на предстоящите горещи надпревари, в които те ще трябва да са изключително прецизни, независимо коя техника използват – с ранно спиране, класическо описване на кривите или рязко влизане в завоя и плъзгане в самия него. И двете са използвани от много победители, от множество шампиони, а днес определящо ще е и адаптирането им към новите условия.
Михаел Шумахер
Стилът му е изключително изчистен. Базира се на …
…
Рубенс Барикело
Бразилецът е истински класик, макар че и той вече спира с левия крак. Рубенс намалява преди завоя. Минава най-често по …
…
Дженсън Бътън
Британецът влиза в завоя по-рано от идеалната линия, но не много. Запазва висока скорост и леко …
…
Такума Сато
Изключително атрактивния агресивен стил на Таку е доста тежък за колата. Японецът е …
…
Фернандо Алонсо
Испанецът е много агресивен, с много движение на волана. В първото състезание тази година кара през всичките 57 обиколки на състезанието като …
…
Джанкарло Фисикела
Римлянинът има красив, рядко рафиниран начин на каране, без резки движения на волана, с множество докосвания на газта. Чистата му победа в първия старт бе постигната без …
…
Марк Уебър
Марк е толкова внимателен, че изпусна поне една позиция в първото си състезание за Франк Уилямс. Определено e бърз в движението си по …
…
Ник Хайдфелд
Най-интересното в техниката на Ник е лекотата на завиването му в бавните завой. Той спира доста остро и …
…
Кими Райконен
Финландецът владее колата си по един наистина брилянтен начин. Влиза в завоя малко по-рано класическата линия, с голяма …
…
Хуан Побло Монтоя
Хуан използва идеалната линия за влизане в завоя, но за разлика от чистите “класици” пуска колата почти до …
…
Жак Вилньов
Канадецът е от пилотите с много късно спиране и рязко влизане в завоя, с голяма скорост. Гумите без канали и мощните двигатели бяха …
…
Фелипе Маса
Макар определено стилът му още да не е напълно изграден, Маса има огромна дарба и чувство към колата. Неравномерното …
…
Дейвид Култард
Техниката на Дейвид е почти напълно противоположна на тази на наследника му Монтоя. Дейвид влиза в завоя с …
…
Кристиян Клийн
С една година опит във Формула 1 австриецът вече поразкрива таланта си. Той използва …
…
Ярно Трули
Няма никакво съмнение, че италианецът е един от най-бързите пилоти във Формула 1. Техниката му е с много …
…
Ралф Шумахер
Определено ранното влизане в завоя е предпочитано от Ралф. Справя се чудесно с нестабилна предница, но не …
…
Дебютантите
На фона на представянето на пилотите на Джордан и Минарди само в едно състезание е трудно да се правят какви и да е анализи на тяхното представяно, но все пак момчетата …