Ферари приключиха първите четири надпревари от световния шампионат на Формула 1 за 2012 г. и направиха изводите си за формата и скоростта на болида си F2012.
Последните членове на екипа си тръгнаха тази вечер от Бахрейн за Европа. Тимът бе доволен, че се връща у дома, макар това да бе примесено с тъгата от внезапната кончина на колегата им Матео Виняли вчера сутринта. 32-годишният механик бе покосен от инфаркт и на Сахир вчера мнозина преживяваха наистина емоционално загубата му. Много от хората ще бъдат утре в Сестола, където ще се състои погребението на Матео.
Въпреки мъката обаче във Ферари гледат напред – във Формула 1 никой не спи и изискванията на спорта са огромни. Това важи в особено голяма степен за борещия се да навакса огромното си спрямо основните съперници изоставане отбор и липсата на скорост в F2012.
–Първият цикъл от четири старта приключи и могат да се направят първоначални заключения – заяви шефът на екипа Стефано Доменикали. – Ясно е, че не можем да сме доволни, но поне ограничихме щетите, особено в подреждането при пилотите, където Фернандо Алонсо е пети. Сега обаче е ясно колко трябва да напреднем още в следващия старт. Инженерите ни ще се трудят ден и нощ, за да дадат на пилотите ни достатъчно конкурентоспособен автомобил.
Алонсо спечели Гран при на Малайзия, но бе категоричен, че успехът му се дължи най-вече на стечение на обстоятелствата, а не на чистата скорост на Ферари в момента.
Доменикали отбеляза това, както и факта, че настоящата позиция на испанеца в класирането при пилотите не е била очаквана от тима в началото на шампионата.
– Фелипе [Маса] също реагира положително на първоначалните трудности. Сигурен съм, че фактът, че най-после взе точки, ще го накара да се бори в идващите надпревари. Предстоят ни и три дни тестове на Муджело, но те няма да са решаващи – едва ли ще видим там всички новости, предназначени за Барселона – добави Доменикали.
Във Ферари се съсредоточават върху някои от най-слабите си страни като аеродинамиката например. Шефът на екипа обясни, че лично президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло наблюдава работата по този аспект. Поведението на гумите е друг решаващ фактор, върху който трябва да се работи, за да се изпипат максимално стратегиите в надпреварите.