Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел най-бърз в последната тренировка в Абу Даби

Фетел най-бърз в последната тренировка в Абу Даби

48
0

Себастиан Фетел бе най-бърз в последната свободна тренировка преди Гран при на Абу Даби. Втори се класира Макс Верстапен (Ред Бул) пред съотборника на немския пилот във Ферари Кими Райконен.

Претендентите за титлата във Формула 1 през настоящия сезон Люис Хамилтън и Нико Розберг от Мерцедес се наредиха четвърти и пети.

В болида на Нико Хюлкенберг бе открит теч на гориво и се наложи сваляне на задвижващата система. В Торо Росо направиха редица изменения по автомобилите си, включително по задното окачване, след като задна лява гума на Данил Квят се пука два пъти в петъчните свободни тренировки. Отборът все още няма ясно заключение на какво се дължаха проблемите.

„Убеден съм, че момчетата ще разберат какво стана”, заяви Квят. „Не искаме подобно нещо да ни се случва пак. Проблемът ни коства целия петък – не свърших нищо. Ще сторим всичко по силите си, но като излезем на пистата, ще се молим всичко да е наред.

Температурата на въздуха в началото на последната свободна тренировка за сезон 2016 г. във Формула 1 бе 30 градуса, тази на трасето – 34. Стойностите отново, както и в първата сесия за уикенда, бяха по-високи, отколкото ще са в квалификацията и състезанието. Пади Лоу от Мерцедес обясни вчера, че най-важната подготовка в Абу Даби се провежда през вторите 90 минути за изпитания.

Със светването на зеления семафор Квят веднага излезе на трасето в опит да навакса поне част от изгубеното в петък време. Себастиан Фетел бе сред първите на пистата, като негово Ферари бе с гуми ултрасофт. Първото време бе на Данил – 1:49.133 мин.

От Пирели отбелязаха, че стратегията за третата тренировка на Яс Марина е проста: използваш гуми, които смяташ, че няма да са ти необходими през останалата част от уикенда.

Розберг и Хамилтън се появиха на трасето десетина минути след началото. И двамата бяха със суперсофт. Със същия тип гуми Макс Верстапен оглави класирането с 1:42.461 мин след четвърт час изпитания. Той бе изпреварен от Хамилтън (1:42.120) и съотборника си Даниел Рикиардо, а Розберг се нареди четвърти – на 0,575 сек зад Люис.

Фетел зае първата позиция, подобрявайки времето на Хамилтън с 0,163 сек. Той обаче бе с гуми суперсофт, докато времето на англичанина бе постигнато със суперсофт. В този момент британецът се обади по радиото, че е усетил загуба на мощност, но преглед на данните успокои екипа и пилота.

Карлос Сайнц се завъртя в 18-ти завой и маршалите показаха предупредителни жълти знамена. Пилотът на Торо Росо продължи.

Розберг се приближи на 0,056 сек до съекипника си, като заемаше трето място в подреждането, следван от Рикиардо, Верстапен, Райконен, Валтери Ботас, Фелипе Маса. Нико съобщи, че при спиране усеща придърпване на една страна и помоли екипа си да провери колата му.

Райконен на свой ред излезе пръв с леко износения си ултрасофт – 1:41.700 мин. Рикиардо се нареди втори, на 0,131 сек от него. След като изтекоха почти 35 минути от сесията пък, Хюлкенберг най-после излезе на пистата. По същото време в Мерцедес сложиха ултрасофт. Хамилтън и Розберг дадоха първо и второ време още с първите си бързи обиколки. Времето на англичанина бе с 0,103 сек по-добро от това на съотборника му.

Фетел се появи на трасето, пак с ултрасофт, нов комплект. Той бе на 0,892 сек от времето на Хамилтън, но успя да го подобри и даде 1:40.775 (-0,290). От Пирели припомниха, че условията на трасето са различни спрямо тези, в които ще се проведе квалификацията.

Маса се завъртя на шести завой и за момент бяха показани двойни жълти знамена. Бразилецът успя да потегли наново.

Верстапеп сложи ултрасофт в самия край на сесията и даде второ време (+0,137 спрямо Фетел). Кими загуби време в средния сектор и се нареди трети (+0,224 спрямо съотборника си).

„Трябва да проверите тези спирачки”, обади се Хамилтън в края на тренировката. „Продължава да се появява проблем – предна дясна не работи като хората.”