Дан Тиктъм остава част от отбора на NIO 333. Британецът удължи споразумението си с китайския тим и отново ще бъде на стартовата решетка през сезон 2022-23 във Формула Е.
Brit @DanTicktum set for Season 9 return with @NIO333FormulaE ⚡
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) October 11, 2022
Тиктъм е бивш възпитаник на академиите на отборите на Ред Бул и Уилямс. 23-годишният състезател бе смятан за една от бъдещите звезди на F1. След няколко противоречиви прояви, той бе освободен от Уилямс в средата на миналата година. Това го накара да си търси късмета във Формула Е.
Тиктъм се представи сравнително добре, имайки предвид трудния преход от болиди от F2 към Формула Е. Младият британец спечели точка във втория старт по улиците на Рим и участва в квалификационните дуели в Сеул. Очакваше се той да бъде запазен от екипа на NIO 333.
Вчера китайският отбор обяви, че ще разчита на Тиктъм и през сезон 2022-23. Новият съотборник на британеца е Серхио Сете Камара. Бразилецът идва на мястото на Оливър Търви, който може да премине в Макларън.
Съобщението за оставането Тиктъм в NIO 333 беше обявено в Инстаграм. Там той обясни, че вече е изпробвал новия автомобил ER9 Gen3 на отбора на NIO на пистите Малори Парк във Великобритания и Варано в Италия.
„Както се очакваше, отново съм тук, в централата на NIO 333“, каза Тиктум във видеоклип на NIO 333 в социалните мрежи.
„Изпробвах няколко пъти автомобила[Gen3]. Това е голяма крачка напред в сравнение с Gen2. Трябва да кажа, че досега наистина му се наслаждавах. Наистина очаквам да започна да се развивам в тази нова ера на електрическите състезания. “
Вижте тази публикация в Instagram.
Сете Камара също сподели, че е тествал новия болид на NIO 333 FE Team. Според него, новото поколение автомобили Gen3 са изключително физически.
„Автомобилът Gen3 изглежда много физически. Всеки пилот, с когото съм говорил, казва, че воланът е много тежък. Смятам, че това е нещо, за което всички сме съгласни“, заяви Сете Камара.
„Затова тази година повече от всякога ще обърна специално внимание на физическото си състояние. Тренировките на закрито са чудесни за изграждане на сила, а на открито тренирам повече кардио. Също така използвам това време и за прочистване на съзнанието си.“
„Голяма част от обучението ми се провежда на симулатори, на които се опитвам да карам поне всяка седмица. Тъй като разполагаме с ограничено време в реалния симулатор на автомобила от Формула Е, той се превърна в следващото най-добро нещо, което някога съм управлявал“, добави бразилецът.