Начало Други Тойота №8 триумфира в 8-те часа на Бахрейн и защити титлата при...

Тойота №8 триумфира в 8-те часа на Бахрейн и защити титлата при пилотите

74
0
Тойота №8
снимка, Тойота

Тойота спечели състезанието „8 часа на Бахрейн“, 7-ми кръг от сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост на ФИА. Победител стана прототип №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Тримата спечелиха както надпреварата, така и втора поредна титла при пилотите. Второ място в Бахрейн бе заето от Тойота №7 с екипаж Майк Конуей/Хосе Мария Лопес/Камуи Кобаяши. Подиумът допълни Ферари AF Corse №50 с пилоти Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен.

8 часа на Бахрейн бе финалния седми кръг за сезон 2023 в WEC. Състезанието се проведе на пистата „Сахир“ с дължина 5.412 км и разположена недалеч от столицата Манама. Бахрейн е една от малкото страни, която е постоянен домакин на стартове още от създаването на шампионата през 2012 г.

Тойота №8 поведе след летящия старт в Бахрейн. Същевременно Кадилак №2 имаше контакт с другия хиперавтомобил на Тойота, в резултат на който той се завъртя. Така второто и третото място бяха заети от прототипите на Ферари AF Corse, следвани от тези на Порше Пенске и Пежо.

Тойота №8 водеше след първите три часа от надпреварата в Бахрейн. Междувременно Тойота №7 успя да навакса част от загубените позиции и намери място на подиума. В клас LMP2 водеше прототип №31 на Team WRT, a в GTE Am- Порше №60 на Iron Lynx.

Двете машини на Тойота водеха убедително при изминаването на четвъртия част от 8-те часа на Бахрейн. Най-интересна бе борбата за трето място между Ферари AF Corse №50 и Jota Порше №38 и пилотите Никлас Нилсен и Антонио Феликс да Коща. Двамата си размениха на няколко пъти позиции и създадоха малко шоу за феновете по трибуните и тези пред екраните.

Тойота в крайна сметка записа двоен успех и в 8-те часа на Бахрейн. Прототип №8 грабна победата и световната титла, докато №7 финишира втори в надпреварата и крайното класиране. Така Тойота отново наложи доминацията си в третата година откакто започна ерата на хиперавтомобилите.

Третото място бе за Ферари AF Corse №50. Италианците добавиха още един подиум към сметката си и се утвърдиха като втория най-силен производител в шампионата. На четвърто място бе Jota Порше №38 с екипаж Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс/Йе Ифей. Екипажът загуби възможността да се бори за подиум заради наказание.

Петото място бе заето от Порше Пенске №6 с пилоти Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Зад тях бе Ферари №51, карано от Антонио Джовинаци/Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди. Седмото място бе за Порше Пенске №5 с екипаж Дейн Камерън/Фредерик Маковиецки/Михаел Кристенсен. Осмото и деветото място бяха за двете машини на Пежо, които отново изоставаха доста сериозно. Топ 10 допълни Proton Competition Порше №99 и пилотите Нийл Яни/Хари Тинкнел/Джанмария Бруни.

Победата в клас LMP2 отиде при прототип №41 на Team WRT с екипаж Роберт Кубица/Руи Андраде/Луи Делетрз. Тримата спечелиха и световната титла в своята категория

В клас GTE Am успехът бе за Порше №85 на Iron Dames и екипажът Сара Бови/Мишел Гатинг/Рахел Фрей. Титлата обаче отиде при Корвет №33 с пилоти Бен Кийтинг/Ники Катсбърг/Николас Варон. Това бе последния старт за категорията GTE Am. Догодина тя ще бъде наследена от новата категория LMGT3.