Начало Други 6 часа на Фуджи: Тойота записа двоен успех и спечели шампионата при...

6 часа на Фуджи: Тойота записа двоен успех и спечели шампионата при производителите

399
0
Тойота №7 и Тойота №8
снимка, Тойота

Тойота спечели състезанието „6 часа на Фуджи“. Японският производител записа двоен успех в домашната си надпревара. Победата грабна Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Хосе Мария Лопес. Второто място бе заето от Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Последното място на подиума във Фуджи бе за Порше Пенске №6 и пилотите Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор.

6 часа на Фуджи бе предпоследния шести кръг за сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на едноименното японско трасе с дължина 4.563 км и разположено до град Ояма. Пистата „Фуджи“ е собственост на Тойота

Порше Пенске №5 поведе колата след началото на надпреварата във Фуджи, след като Вантор успя да се справи с двете машини на Тойота. Второто място пък бе заето от Ферари AF Corse №50 с пилот Мигел Молина. Така двете машини на японците заеха трето и четвърто място след летящия старт.

Броени минути след старта Фуджи имаше поява на кола за сигурност заради инцидент с автомобил от категория GTE Am. Става въпрос за Richard Mille AF Corse Ферари №84, карано от Луис Перес Компланк. Аржентинецът се завъртя и заседна в чакъла около първи завой. В същото време Порше Пенске №5 влезе в бокса заради контакт с друг автомобил.

Порше Пенске №6 отново поведе колата след рестарта на 6-те часа на Фуджи. В топ 5 влизаха още Ферари AF Corse №50, Тойота №7, Ферари AF Corse №51 и Кадилак №2. Втората машина на Тойота поизостана малко от водещата група.

Порше Пенске №6 задържа първото място след преполовяването на надпреварата на пистата във Фуджи. Плътно зад прототипа на германците се движеха двете машини на Тойота. Японският производител се справи с Ферарита-та. По-назад бяха вторият прототип на Порше Пенске, както и тези на Пежо и Кадилак. На последната позиция в класа на хиперавтомобилите бе Floyd Vanwall Racing №4 с пилоти Естебан Гериери/Тристан Вотие/Жоан Паоло де Оливейра. Прототипът на Гликенхаус не взе участие в надпреварата на Фуджи и вероятно ще пропусне и тази в Бахрейн.

Около 2 часа преди края Тойота поведе колоната, след като Рио Хиракава изпревари Кевин Естре в шикана Дънлоп. Маневрата на японеца бе бурно аплодирана от зрителите по трибуните

Малко след това Тойота №7 също изпревари Порше №6. После двете машини на японците започнаха да се откъсват напред и размениха своите позиции. В крайна сметка двата хиперавтомобила на Тойота записаха двоен успех на Фуджи. Това на практика им гарантира шампионата при производителите.

Четвъртото и петото място бяха за Ферари AF Corse №50 и №51 с екипажи Мигел Молина/Никлас Нилсен/Антонио Фуоко и Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо. Шестата позиция бе заета от Jota Порше №38 и пилотите Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс/Йе Ифей. Следващите две позиции бяха за Пежо №94 с Лоик Дювал/Густаво Менезес/Щофел Вандоорн и Пежо №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/Пол ди Реста/Микел Йенсен. Топ 10 във Фуджи допълниха Proton Competition Порше №99, карано от Джанмария Бруни/Нийл Яни/Хари Тинкнел и Кадилак №2 с екипаж Ърл Бамбър/Алекс Лин/Ричард Уестбрук.