Начало Други Тойота №7 с комфортен аванс след 18-ия час на Льо Ман

Тойота №7 с комфортен аванс след 18-ия час на Льо Ман

225
0
снимка: Тойота

Тойота №7 (Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес) има комфортен аванс след 18-ия час в 24-те часа на Льо Ман. Тя има 1 минута и половина преднина спрямо тази с номер 8 (Казуки Накаджима, Фернандо Алонсо и Себастиан Буеми).

Голямо разкъсване първо стана в 10-ия час. Дотогава Тойота №7, която отново беше излязла начело благодарение на Конуей, имаше аванс от около 14 сек пред Буеми с Тойота 8. Излизане на колите за сигурност заради инцидент на Астън Мартин 95 промени нещата. Единият от сейфтикарите се появиха между двата прототипа на японците и така разликата нарасна на близо 1 минута.

В следващия 11-и час обаче имаше нов период на кола за сигурност. А Конуей точно тогава бе в бокса за дозареждане. Той трябваше да изчака на изхода на бокса, тъй като светлините бяха червени заради преминаването на сейфтикарите. Така Майк се озова зад Буеми, който вече бе направил своя питстоп.

А периодът на автомобили за сигурност бе предизвикан от инцидента на 3-ия до момента в класирането болид на SMP Racing №17, пилотиран в случая от Оруджьов.

Така на 3-а позиция излезе Rebellion №3, каран от Менезес.

В следващия 12-и час обаче със страхотно каране на Конуей, Тойота №7 не само излезе начело, но и натрупа солиден аванс. Буеми направи своя бокс 2 обиколки по-рано, от което загуби време, а освен това не се смени с друг пилот.

След като Алонсо пое управлението на колата с номер 8, испанецът започна да топи аванса на Тойота 7, на която зад волана вече беше Кобаяши. Японецът обаче имаше по-силен втори период от техните серии. Алонсо освен това имаше и доста бавен питстоп, който му коства 26 сек. Така след 16-ия час разликата стана над 1 минута в полза на Тойота 7.

Дълго излизане на колите за сигурност в 18-ия час заради инцидент на Пастор Малдонадо доведе до допълнително увеличаване на разликата между двете Тойоти. То стана над 1 минута и половина. Междувременно на 3-о място бе излязъл екипажът на SMP Racing 11 (Витали Петров, Михаил Альошин и Щофел Вандоорн). Той е на 5 обиколки от водещата Тойота.

Следват Rebellion №3 (Томас Лоран, Натанаел Бертон и Густаво Менезес) и Rebellion №1 (Андре Лотерер, Бруно Сена и Нийл Джани).

На 6-о място и на първо в клас LMP2 на Льо Ман е екипът на Signatech с Alpine A470 – Gibson. Те се възползваха от техническите проблеми на G-Drive с Oreca 07, които водеха убедително, но се наложи престой в бокса от 20 минути.