Начало Автомобили Тойота Приус на първо място по удовлетвореност на клиентите в Германия

Тойота Приус на първо място по удовлетвореност на клиентите в Германия

51
0

За втора поредна година Приус е най-харесваният от клиентите модел според изследването за Удовлетвореност на клиентите, проведено в Германия от реномирания институт за маркетингови проучвания J.D. Power & Associates. Изследването е седмо поред и за втора поредна година класира модела на Тойота Приус на първо място по одобрение от страна на клиентите. Хибридът постигна най-висок резултат като автомобил, който напълно удовлетворява своите собственици.
Екологичният Приус удовлетворява в най-висока степен и клиентите си във Франция и Великобритания, показват изследванията на J.D. Power & Associates, публикувани в съответните държави през май и юни.
Освен Приус, в Германия забележителен резултат постигат Тойота Айго и Корола Версо. Според J.D. Power & Associates и двата модела достигат първо място в съответните класове – базов модел и мултифункционален автомобил.

Тойота Ярис се изкачва на второ място в компактни коли, а собствениците на Авенсис също оценяват своя автомобил много високо и го класират на трето място в съответния сегмент.
Като марка Тойота заема шест челни места, състезавайки се в двадесет категории с всички автомобилни марки и техните модели.

Кейджи Судо, президентът на Тойота Германия, коментира успеха: „Одобрението на собствениците на Приус показва, че иновативната и природосъобразна концепция, комбинирана с обичайното качество на Тойота, е една истинска алтернатива на пазара. Хибридната технология на Тойота е пригодена за ежедневно ползване и след 10-годишно усилено разработване, еволюирала изключително много и е напълно развита.”

Марти Фолк от J.D. Power & Associates Европа допълва: „Повече клиенти съобщават, че са възхитени, отколкото, че са просто удовлетворени, което може да доведе до значителни финансови изгоди за съответния марка.”

Проучването на J.D. Power and Associates за Удовлетвореност на клиентите (Customer Satisfaction Index) през 2008 г. се базира на оценките на повече от 20 000 собственици на автомобили в Германия, след средно две години притежание. Проучването включва 23 марки и 103 модела. Собствениците дават подробна оценка на превозните си средства и на търговците, която покрива 77 признака, групирани в четири скали на удовлетвореност. По ред на важност те са: качество и надеждност (30%); привлекателност на превозното средство (25%), което включва представяне, дизайн, комфорт и функции; удовлетвореност от обслужването от търговците (23%); разходи на собственика (22%), които включват консумация на гориво, застраховка и разходи за поддръжка/поправка.

J.D. Power and Associates координира проучвания за удовлетвореност на клиентите по цял свят, включително Европа (Франция, Германия, Великобритания), Северна Америка (Канада, Мексико, САЩ), Азия (Китай, Индонезия, Япония, Малайзия, Нова Зеландия, Филипини, Тайван, Тайланд) и Африка (Южна Африка).
Класациите се извличат от национално координирани проучвания, които служат като показатели за индустрията за измерване и проследяване качеството и удовлетвореността на клиентите.