Тойота запазва екипажите си в WEC. Японският производител ще продължи да използва два прототипа с номера 7 и 8. Целта на Тойота е да направи крачка напред пред следващия сезон и да се върне отново на върха при пилотите.
Тойота ще участва през сезон 2025 в световния шампионат за издръжливост с непроменен екипаж. Следователно зад волана на прототип №7 остават Ник де Врис/Камуи Кобаяши/Майк Конуей. Същевременно Тойота №8 отново ще бъде карана от Себастиен Буеми/Брендън Харли/Рио Хиракава. Успехът на тримата в Бахрейн помогна на японците да защитят трофея при конструкторите
Кобаяши, който е и директор на Тойота в WEC, подчерта важността на това, което той определи като „последователен пилотски състав, които разбират как да работят заедно.“
„Разполагаме с най-добрите пилоти и в двата автомобила. Затова съм щастлив, че отново ще бъда част от тях през 2025 г.“, сподели Кобаяши.
„Екипният дух и сътрудничеството между всички пилоти, както и в отбора като цяло, растат с всяко състезание и всеки сезон.“
Кобаяши добави, че в Тойота се е радвали на „някои добри резултати тази година.“ Това е препратка към трите победи през сезон 2024 в WEC. Японският производител триумфира в 6-те часа на Имола и Интерлагос, както и във финалния 8-часов старт в Бахрейн. По този начин Тойота отново стана шампион при производители, но беше победена от Порше при пилотите. Догодина Кобаяши се надява екипът да продължи да се подобрява и да запише още повече успехи.
Междувременно Ник де Врис коментира първата си кампания с Тойота. Нидерландецът показа добра скорост и триумфира в 6-те часа на Имола заедно с Кобаяши и Конуей
„Радвам се, че ще остана в автомобил №7 с Майк и Камуи. Насладихме се на добър първи сезон заедно. Разбира се, имахме възходи и падения, но като цяло беше страхотно изживяване“, коментира Де Врис.
„Очаквам с нетърпение да бъда част от този отбор през 2025 г. За мен е истинско удоволствие и чест. Тойота има богата история и страхотни резултати в WEC, а пред нас има много амбиции. Решени сме да продължим да се борим за победи и шампионати“, добави пилотът на Тойота.
Догодина Конуей ще започне десетата си кампания с Тойота в WEC. Британецът има голяма роля за успехите и развитието на марката. За съжаление, Конуей не стартира в 24-те часа на Льо Ман заради инцидент с велосипед. На негово място Тойота извика Хосе Мария Лопес.
„Очевидно съм развълнуван, че ще продължа с Тойота №7 на през 2025 г. За мен е удоволствие да бъда с този отбор през последните 10 години. Наистина се чувствам част от семейството“, заяви Конуей.
„Годината беше интересна за нас. Чувствам, че като екипаж се сработихме добре и се забавляваме заедно и имахме силен отборен дух. Вдъхновяваме се взаимно, подтикваме се един друг винаги да се представяме на най-доброто си ниво и това наистина ни радва. Нямам търпение 2025 г. да започне“, добави британецът.
Себастиен Буеми е единственият пилот, който е част от самото началото на програмата на Тойота в WEC през 2012 г. Швейцарецът продължава да пише история и да записва успехи с японската марка и призна, че тази марка е „част от неговото семейство“
„Този отбор е голяма част от моето семейство. Израснал съм около Тойота, защото семейството ми има дилърство на тази марка от повече от 50 години. Спомням си, че като дете се снимах до един GT-One на автомобилното изложение в Женева“, каза Буеми.
„Невероятно е, че съм част от отбора от първия сезон през 2012 гг. За това време постигнахме много добри резултати. Благодаря на всички в Тойота, че ми дадоха възможност да се боря за още една победа в Льо Ман и в световния шампионат за издръжливост“, добави пилотът на Тойота.
Counting on the experience of more than 350 races 🚦, 91 victories 🏁 and 14 world titles 🏆 in #WEC. Targeting for more.#ToyotaGazooRacing #GR010HYBRID @FIAWEC @24hoursoflemans@Mikeconway26 @kamui_kobayashi nyckdevries @Sebastien_buemi @BrendonHartley @ryohirakawa pic.twitter.com/l9xdUGpfV9
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) November 14, 2024