Тойота запазва пилотите си в WEC. Японският производител отново ще разполага с два хиперавтомобила през сезон 2023 в WEC. Тойота №7 остава с екипаж Хосе Мария Лопес/Майк Конуей/Камуи Кобаяши докато прототип №8 е с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Тримата състезатели ще защитават титлата си от сезон 2022.
Шестимата пилоти на японския производител ще продължават да карат Toyota GR010 Hybrid. Това се случва на фона на появата на нови производители в класацията на прототипите от най-висок клас в WEC. От следващата година Тойота ще мери сили срещу Порше, Ферари и Кадилак, както и досегашните съперници Гликенхаус и Пежо.
🚨 2023 DRIVER ANNOUNCEMENT 🚨
The line-up remains unchanged from our double title-winning 2022 season.
Kamui will also continue in his role as Team Principal. #ToyotaGAZOORacing #GoHyper #DriverLineup pic.twitter.com/7dU3SLRT5a
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) November 25, 2022
Тазгодишната кампания не бе от най-лесните за Тойота. Японците водеха оспорвана битка с Алпин. Френският екип използваше модифициран прототип на Ребелиън Рейсинг, който дори не отговаряше на най-новите технически правила. Въпреки това Алпин се бори до последно и спечели състезания в Себринг и Монца. В крайна сметка Тойота №8 спечели титлата благодарение на невероятното каране на Буеми, Хартли и Хиракава. Тримата ще защитават успеха си през следващия сезон в WEC, който се очаква да бъде изключително интересен и вълнуващ.
„Постигнахме всичките си цели тази година. Спечелихме 24-та часа на Льо Ман, 6-те часа Фуджи, както и световния шампионат. Това се случи благодарение на голямата подкрепа от страна на Тойота и нашите партньори. Но през 2023 г. започваме отново с още по-силна конкуренция. Затова трябва да се усъвършенстваме и да направим отбора и автомобила си още по-силни“, сподели Кобаяши. Освен състезател, японецът е в ролята на директор на тима в WEC.
„Пилотите са важна част от нашия отбор. Щастлив съм, че през 2023 г. отново ще карам заедно с Майк, Хосе, Себ, Брендън и Рио. Имаме силен отборен дух в целия екип, особено сред пилотите. Освен това винаги се състезаваме заедно като едно семейство“, продължи Кобаяши.
„Това е голяма сила за нашия отбор. През следващия сезон в WEC трябва да си вярваме и да се подкрепяме взаимно, за да бъдем възможно най-силни в борбата с голямата конкуренция в хиперавтомобилите. Всички очакваме с нетърпение да се състезаваме с толкова много производители, които са печелили Льо Ман в миналото.
„Спечелването на Льо Ман в неговата стогодишнина е голяма цел за всички. Разбира се, това ще бъде по-трудно от очакваното, тъй като нашите конкуренти ще натискат изключително силно. Тази голяма битка е това, което всички искаме в моторните спортове. Лично аз смятам, че тя ще бъде наистина вълнуваща за феновете“, добави директорът на Тойота.
Тойота ще се използва актуализирана версия на своя автомобил LMH. Японският производител срещу заводските LMDh на Порше и Кадилак, както и срещу изцяло новия прототип Ферари 499P LMH, който е със задвижване на четирите колела.
Буеми и Хартли станаха трикратни шампиони в генералното класиране на WEC тази година. Двамата опитни състезатели и също бивши пилоти от F1 се надяват да продължат тази форма и през 2023 г.
„Трудно е да се повярва, че това ще бъде 11-ият ми сезон с отбора в WEC. Преживяхме толкова много заедно и се превърнахме в семейство“, каза Буеми. „Трябва да използваме целия този опит и всичко, което сме научили през годините, за да сме готови за борбата през следващия сезон.“
Същевременно Хартли. Новозеландецът ще започне четвъртата си кампания в WEC с Тойота.
„Сезонът 2023 изглежда невероятен за състезанията за издръжливост. Нашата работа със сигурност не става по-лесна. Борбата между производителите ще бъде ожесточена. Точно заради това ние трябва да сме добре подготвени и да разполагаме с бърз и надежден автомобил, защото няма да има място за грешки“, заяви Хартли.
Другият пилот на Тойота №8 Рио Хиракава се завръща за втория си сезон в WEC след отличното си представяне в новобранската си кампания през тази година.
„Все още не съм разбрал, че ще започна сезона като действащ победител в Льо Ман и световен шампион. Разбира се, целта е да защитя тези титли“, каза японецът.
„Благодаря на отбора, на Тойота и на всички наши партньори, че ми дадоха тази възможност и ни подкрепиха да участваме в един специален сезон 2022. Напълно се насладихме на момента в Бахрейн. Сега целият отбор е съсредоточен върху подготовката и подобряването за следващия сезон в WEC.“
В Тойота все още не са обявили тестовия и резервния си пилот за следващата година. Техническият директор на екипа Паскал Васелон призна в Бахрейн, че ще трябва да замени Ник де Врис. Нидерландецът изпълняваше тази роля през последните няколко години. Сега той реши да продължи кариерата си във Формула 1 с отбора на Алфа Таури.
Our photographer has chosen his four favourite photos from our title-winning weekend in Bahrain. 📸
But which one gets your pick? 🤔#ToyotaGAZOORacing #GoHyper #8HBahrain pic.twitter.com/91oAE6oCPP
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) November 22, 2022