Начало Други Тойота №8 спечели титлата при хиперавтомобилите в WEC

Тойота №8 спечели титлата при хиперавтомобилите в WEC

203
0
Тойота №8 в Бахрейн
снимка, Тойота

Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава спечели титлата в премиерния клас на WEC. Японският производител окупира първите две позиции в състезанието „8 часа на Бахрейн’ и стана шампион за четвърта поредна година.

Буеми, Хартли и Хиракава финишираха на втора позиция в 8-часовата надпревара на пистата Сахир. Пред тях завърши Тойота №7 с екипаж Майк Конуей/Хосе Мария Лопес/Камуи Кобаяши. Последното място на подиума бе заето от Алпин №36, каран от Никола Лапиер/Матю Ваксивиер и Андре Неграо.

Борбата между Тойота №8 и Алпин №36 бе изключително оспорвана през целия сезон 2022 в WEC. Японците спечелиха надпреварите в Льо Ман и Фуджи, а френските им съперници- в Себринг и Монца. Така разликата между двата екипа бе само една точка преди идването в Бахрейн.

Тойота диктуваше събитията по време на цялото 8-часово състезание в Бахрейн. Първоначално автомобил №8 поведе за около три часа. След това бе получена инструкция от бокса двете машини да разменят местата си. В крайна сметка Тойота записа трета двойна победа от общо 6 старта за тазгодишната кампания.

Алпин имаха проблеми още в квалификацията за последния кръг за сезон в WEC. Прототипът на французите, който не е според сегашните правила на премиерния клас, даде пето време в квалификациите на пистата Сахир. Моделът А480 потегли от последна позиция в класа на хиперавтомобилите и дори изоставаше от двете машини на Пежо.

В крайна сметка Алпин №36 отново се качи на подиума благодарение на проблемите на своите френски съперници.

От Пежо показаха добра скорост на пистата Сахир, но отново имаха проблеми с надеждността на новия им хиперавтомобил 9Х8. Единствено автомобил №94 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Нико Мюлер успя да види карирания флаг, макар и затворен с 6 обиколки от Тойота.

В крайното класиране Тойота №7 завърши на първа позиция с актив от 149 точки. Втори са Алпин със 144 точки, следвани от Тойота №8 със 133 т. Макар да разполагаха с остарял прототип, който на практика не е френско производство, Алпин успя да радели двете машини на Тойота. На четвърта позиция е Гликенхаус №708 с екипаж Оливие Пла/Ромейн Дюма/Пипо Дерани/Райън Брискоу. Американецът се включи само в Себринг на мястото на Дерани, след което бе зад волана на Гликенхаус №709, който участва само в 24-те часа на Льо Ман. Гликенхаус пропусна последните два старта от сезон 2022 във Фуджи и в Бахрейн заради финансови причини.

Jota грабна титлата в клас LMP2

Британският екип бе най-постоянен от началото на сезона в LMP2 и заслужено си тръгна от Бахрейн с титлата, макар да завърши на трета позиция в самата надпревара. Победител в шампионата страна прототип №36 с екипаж Антонио Феликс да Коща/Роберто Гонзалес/Уил Стивънс. Самата надпревара бе спечелена от прототип №31 на WRT с екипаж Рене Раст/Шон Гелаел/Робин Фрайнс. Второ място бе заето от Oreca 07 №23 каран от Алекс Лин/Джош Пиърсън/Оливър Джарвис.