Франц Тост каза, че Ник де Врис все още се намира в процес на обучение. Шефът на Алфа Таури е категоричен, че нидерландецът ще подобри представянето си с напредването на сезон 2023. Тост също така призна, че резултатите на Де Врис са повлияни и от неконкурентния автомобил на неговия отбор.
Де Врис се присъедини към Алфа Таури в началото на тази година. 28-годишният състезател направи добро впечатление по време на последното издание на Гран при на Италия. Тогава той замести Алекс Албон в Уилямс и финишира девети в дебютния си старт в F1. Един месец по-късно той вече си гарантира титулярно място във Формула 1 за 2023 г. и се присъедини към семейството на Ред Бул.
Досега кариерата на Де Врис премина през различни шампионати и серии. Нидерландецът стана шампион във Формула 2 през 2019 г. Тъй като нямаше как да остане в поддържащата серия, той реши да се пробва в друг шампионат
Де Врис прекара три сезона във Формула Е с екипа на Мерцедес. Там той показа добра скорост и стана световен камион през сезон 2020-21 в електрическия шампионат. Миналата година той напусна Формула Е след оттеглянето на Мерцедес и успя да се прехвърли в F1.
Първите два състезателни уикенда за сезон 2023 не преминаха според очакванията на Де Врис. 28-годишният състезател бе победен на два пъти в квалификациите и състезанията от съотборника си Юки Цунода. Японецът започва третата си година в Алфа Таури, макар да е по-млад от Де Врис с 5 години.
Наскоро съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко заяви, че би искал Де Врис да подобри представянето си в най-скоро време и да започне да се бори за точки. Това се отнася както за нидерландеца, така и за Цунода.
Междувременно Франц Тост защити представянето на световния шампион във Формула Е за сезон 2020-21. Шефът на Алфа Таури каза, че той все още се намира в процес на обучение. Освен това той смятам, че в момента неговият отбор не е осигурил на нидерландеца достатъчно бърз автомобил
„Де Врис все още е в процес на обучение. Това, което трябва да дадем на него и на Цунода, е бърза кола. Ако те разполагат с това, то тогава смятам, че ще подобрят резултатите си“, сподели Тост.
„И двамата са висококвалифицирани състезатели и са показали в миналото, че могат да печелят състезания и могат да печелят шампионати. Затова нашата задача е да им осигурим конкурентен автомобил.“
„Трябва да кажа, че Ник е добре запознат с отбора и с инженерите. Единствено от нас зависи да му дадем добър и конкурентен автомобил, с който той да печели точки“, добави шефът на Алфа Таури.
Тост каза, че Де Врис се вписва доста добре в Алфа Таури. Австриецът обаче призна, че задачата на бившия пилот от Формула Е е била усложнена от проблемите на автомобила AT04.
„Ник ще се активизира. Ако има добра кола, той ще бъде в позиция в челната десетка“, обясни Тост. „Знаете ли, ако сте млад пилот или новак във Формула 1, тогава ви е още по-трудно когато колата ви създава проблеми.“
„По-лесно е разкриеш истинския си потенциал с конкурентен автомобил. Лично аз съм убеден, че съвсем скоро Де Врис ще подобри представянето си и ще запише силни състезания.“
Тост призна, че е очаквал Алфа Таури да създаде по-конкурентен автомобил, особено след като неговият екип от инженери е говорил толкова много потенциала на AT04. Въпреки това обаче до този момент болидът не оправдава очакванията. Самият Тост хвърли вината върху своите инженери и заяви, че вече им няма доверие
„Няма достатъчно притискаща сила. Това е основната причинена, поради което колата е нестабилна при спиране, прегрява бързо задните гуми и има лоша топ скорост и ужасно сцепление. Това е всичко, от което се нуждаете в F1, за да направите добро време за обиколка.“
„Трябва да направим много неща, за да направим колата по-бърза. Това се отнася най-вече от аеродинамична страна. Има различни програми, които се провеждат в момента. Да, инженерите ми казват, че постигаме добър напредък, но аз вече не им вярвам. Просто искам да видя какво ще бъде времето за обиколка, защото това е единственото нещо, което има значение“, завърши Франц Тост.
driving: ✅
hat-throwing skills: ✅ pic.twitter.com/Z0oMnFgjuL
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) March 22, 2023