Начало Избрани Тост: Лоусън да не се състезава с Верстапен. Хорнер: Има опасност да...

Тост: Лоусън да не се състезава с Верстапен. Хорнер: Има опасност да се повтори станалото с Гасли и Албон

6170
0
Лиам Лоусън, Макс Верстапен
Лиам Лоусън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контен Пуул

Лиам Лоусън не трябва да опитва да се състезава с Макс Верстапен, а да върши своята работа, заяви бившият шеф на Торо Росо/Алфа Таури Франц Тост. Ръководителят на Ред Бул Рейсинг Кристиан Хорнер пък призна, че има опасност с новозеландеца да се случи същото като с Пиер Гасли и Алекс Албон преди години, когато бяха избрани за съотборници на нидерландеца. Лоусън получи освободения по-рано тази седмица от Серхио Перес кокпит. Мексиканският пилот и Ред Бул се разбраха да разтрогнат договора помежду си с незабавен ефект. Лоусън, който довърши сезона за Виза РБ/Рейсинг Булс бе предпочетен за мястото пред Юки Цунода. Исак Хаджар ще кара втория болид на тима от Фаенца догодина.

„И Цунода, и Лоусън заслужаваха повишението. Всичко, което мога да посъветвам Лиам е да върши своята работа и никога да не опитва да се състезава с Макс Верстапен“, коментира Франц Тост

„Макс е един от най-великите пилоти на всички времена наравно с Михаел Шумахер и Аертон Сена. Той не е достигнал дори върха на възможностите си, а има безкраен потенциал. Грешно ще е ако Лиам започне да се вторачва в неговите времена за обиколка. Трябва да мисли за себе си и да работи с Макс, за да се постараят да подобрят колата. Всичко друго би било фатално и би го обрекло на провал“, допълни бившият шеф на Торо Росо/Алфа Таури.

След обявяването на Лоусън пък Кристиан Хорнер призна, че опасността новозеландецът да не се справи съществува. Ред Бул освободи Пиер Гасли по средата на сезон на сезон 2019, тъй като представянето му не бе достатъчно добро според отбора. Французинът бе върнат в Торо Росо и тогава Тост сподели, че в екипа вече имат опит как да помогнат на пилот в подобна ситуация, защото го бяха сторили с Данил Квят през 2016 г. Заместилият Гасли Алекс Албон изкара 2019-та до края, както и 2020-та, след което бе понижен в резервен пилот, а в Милтън Кийнс привлякоха Перес.

„Вижте, има опасност това да се повтори“, заяви Хорнер. „Но според мен Лиам има различен характер. Той е друг човек като личност по отношение на справянето с натиск.“

„Според мен показа истинска устойчивост и сила на характера. Чака, получи възможност, използва я и се справи. Първоначалният план не бе нещата да се ускорят тази година. Обстоятелствата с Чеко и неговия, за съжаление не добър сезон, доведоха до ускорението. Но ние вярваме, че Лиам само ще върви напред и ще се подобрява по траекторията, по която върви“, продължи шефът на Ред Бул в F1.

„Мисля, че едно от нещата, от които ще защитим Лиам, е очаквания. Разбира се, когато Алекс и Пиер бяха с отбора, Макс не беше четирикратен световен шампион. В онзи момент не бе печелил първенството дори веднъж. Даниел [Рикиардо] и Макс бяха силен тандем. Тогава и двамата имаха проблеми. Чеко се справи добре с напрежението, идвайки през 2021 г. В момента в отбора има много ясно позициониране по отношение на това къде се намира Макс като етап от кариерата си и какво е необходимо от втория пилот“, бе категоричен Хорнер

„Лиам освен това кара колата по подобен на Макс начин. Затова мисля, че ще е по-лесно по отношение характеристиките на болида да се работи с настройките. Другият фактор, върху който трябва да се съсредоточим наистина сериозно, е RB21 да има по-широк работен прозорец в сравнение с RB20. Това също може да помогне на Лиам“, допълни ръководителят на Ред Бул Рейсинг.

Хорнер повтаряше дълго време през изминалия сезон, че на отбора на Ред Бул са необходими двама пилоти, които да бележат точки. Екипът от Милтън Кийнс изгуби шанс да защити конструкторската си титла от последните два сезона заради твърде голямата разлика в представянето на Верстапен и Перес. Предположенията за 2025 г. поне в момента са, че шампионатът ще е много по-оспорван в сравнение с 2024-та. При това положение не става ясно как тимът на Ред Бул ще предпази Лоусън от „очаквания“.

Хорнер пък коментира и привличането на Исак Хаджар за титуляр в Рейсинг Булс, както и ситуацията с Цунода

„Исак е страхотен талант. Той се качи в колата миналата седмица и беше по-бърз от Юки на теста, което накара мнозина да се загледат в него. Определено има природен талант. Необходимо му е малко изглаждане, но притежава нужната скорост. Във Формула 2 изтърва титлата заради малшанс, доколкото разбрах, с технически проблеми при стартирането в последното състезание, но същевременно остави трайно впечатление. Особено по отношение на скоростта. Интересно ще е да видим как ще се получат нещата“, заяви Хорнер.

„Мотивацията на Цунода (за теста след Абу Даби) бе да демонстрира, че заслужава възможност. Надяваме се екипът на Рейсинг Булс да направи крачка напред догодина, когато ще имат нашите задно окачване и скоростна кутия плюс други, разрешени за използване компоненти. Според мен с улягането на екипа и новия мениджмънт стъпката напред ще се случи от само себе си. Юки е много решителен. Знае, че нещата могат да се променят много бързо. Преди девет месеца кой можеше да предположи, че ще седим сега и ще си говорим за Лиам Лоусън като пилот на Ред Бул за 2025 г.? В тази индустрия нещата се променят страшно бързо и той е наясно. Знае какво трябва да демонстрира“, каза още ръководителят на Ред Бул Рейсинг.

Хелмут Марко посочи какво трябва да демонстрира Хаджар: че може да се контролира. Това е пряка отправка към твърде емоционалната природа на Цунода

Избухванията на японския пилот намаляха значително в сравнение с началото на кариерата му, но все още се случват. Заради това в Ред Бул продължиха да поставят под въпрос зрелостта на Юки.

„Трябва да отбележа, че през изминалия сезон във Формула 2 Исак загуби повече от 80 точки заради технически проблеми. Той обаче запази мотивацията и скоростта си, което само по себе и сериозно постижение. Хаджар е бърз, но трябва да държи емоциите си под контрол и да пази концентрацията си“, отбеляза Марко.

„Мога да дам пример с Монте Карло. Там се оказа неочаквано и сам за себе си зад кола за сигурност. Започна да се оплаква по радиото, а трябваше да се съсредоточи върху карането. Най-общо казано, необходимо е да се съсредоточава върху важните неща и да допуска по-малко грешки – както стана на теста в Абу Даби, където вече бе освободен от напрежението. Скорост има, трябва му повече постоянство. Всичко останало идва с опита“, допълни австрийският съветник на Ред Бул в F1.

Хорнер междувременно каза, че Серхио Перес щял да продължи да работи с Ред Бул.

„Той ще направи няколко демонстрации с нас догодина“, добави английският мениджър, според когото мексиканският пилот сам е взел решение да се оттегли – твърдение, което лагерът на Перес отхвърля.