Трасето в Маями ще промени своя облик. Това стана ясно след като организаторите на надпреварата във Флорида планират да направят няколко значително промени по пистата преди състезанието през 2023 г.
Гран при на Маями дебютира през май и стана второто събитие от САЩ, което попада в графика на F1 за тази година. Другата надпревара в Америка бе тази на пистата в Тексас. От сезон 2023 Формула 1 ще има три надпревари в Съединените щати. Тогава Лас Вегас направи завръщане в графика на спорта след повече от 40-годишна пауза.
Организаторите на състезанието в Маями признаха, че са необходими промени по уличното трасе преди завръщането на кервана на F1.
Международният аутодром във Флорида е с дължина 5.410 км и е разположен около комплекса Хард Рок Стейдиъм в Маями Гардънс. Именно тук се помещава известния отбор от NFL Маями Долфинс.
Понастоящем съоръжението в Маями включва 19 завоя има три дълги прави, три DRS зони и възможност за постигане на максимална скорост над 320 км/ч. Веригата има няколко промени в надморската височина, включително основната между завои 13 и 16. Трасето също така преминава през изходна рампа, както и под различни естакади. В допълнение, настилката не бе толкова равна. Шиканът на завоите 14-15 включваше изкачване с гребен в средата, след което се спускаше на изхода.
Трасето в Маями беше критикувано заради липсата на достатъчно възможности за изпреварвания. Състезателите не бяха доволни и от разположението на бетонните стени, както и от липсата на достатъчно предпазни бариери Tecpro. Най-критичен по тази тема бе Естебан Окон. Пилотът на Алпин се удари тежко по време на третата свободна тренировка и трябваше да пропусне квалификацията заради тежките поражения по шасито на неговия автомобил.
Според последната информация, преустройството на пистата в Маями съсредоточи върху шикана на завой 14-15, който се очаква бъде изцяло препрофилиран. Целта е да се увеличи ускорението на автомобилите, докато се провират под надземните магистрали. Критикуваната стена на изхода на завой №14 също ще бъде променена.
Освен тези модификации, цялата верига ще бъде напълно преасфалтирана. Възможно е възможно да бъдат добавени и специални ленти, които да забавят автомобилите в няколко високоскоростни завоя в първия сектор.
Промените по Международния аутодром в Маями са наложителни. Президентът на събитието Тайлър Еп обеща да се вслуша в мнението на пилотите и да предприеме действия по техните препоръки.
„Получихме обратна връзка от F1, ФИА и пилотите. Използваме техния принос, за да подобрим пистата на определени места“, сподели Еп.
„Работим на различни участъци, за да видим къде и какво можем да подобрим на пистата. Правим това, като се вслушваме в конструктивната критика.“
Our @HardRockStadium helixes 🤩🏎️#WallpaperWednesday 📱 pic.twitter.com/WmSoa69UeT
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) November 30, 2022
Този ход идва най-вече след като действащият шампион Макс Верстапен поднови критиките си към броя на уличните писти в календара на F1. Сред тях са както класическото трасе в Монако, така и тези в Сингапур, Джеда, Баку и това във Вегас. Към тях могат да се прибавят и веригите в Монреал и Мелбърн.
„Вече изобщо не харесвам уличните трасета. Те със сигурност не са толкова приятни откакто използваме новото поколение автомобили в F1, които са по-тежки и по-големи“, сподели Верстапен.
„Болидите от F1 наистина не са създадени за това. Честно казано ми беше по приятно да карам на такива трасета с по-стари автомобили“, добави пилотът на Ред Бул.
„В Монако и Сингапур бях много разочарован от начина, по който новите автомобили се държаха на неравните улици. Те бяха прекалено тежки и твърди. Затова вече е много трудно да преминаваш през някои бордюри.“
„Автомобилите просто не са създадени за това. Уличните писти са забавни за снимки, но не и за състезания“, завърши Макс Верстапен.
Вижте тази публикация в Instagram.