Начало Избрани Окон недоволен от липсата на достатъчно предпазни бариери

Окон недоволен от липсата на достатъчно предпазни бариери

577
0
Естебан Окон, Алпин
Естебан Окон, снимка Алпин

Естебан Окон e недоволен от мерките за безопасност на пистата край Хард Рок Стейдиъм. Пилотът на Алпин заяви, че енеприемливо“ да издържи удар със сила от 51G на завой 13 в Маями заради липсата на предпазна бариера.

Случката на французина бе огледална на катастрофата, претърпяна от Карлос Сайнц от Ферари в петък, Окон се завъртя на изхода на завой 13 в третата тренировка и се удари във външната бетонна стена.

Самият удар в стената бе със сила 51G. За щастие всичко се размина без физически последици за Окон. Въпреки това инцидентът причини счупване на шасито на Алпин, което извади французина от квалификацията.

Окон разкри, че по време на брифинга на пилотите в петък, Сайнц е задал въпрос. Той е попитал защо на завой номер 13 не са били монтирани предпазни бариери. Тяхното наличие значително би намалило последиците от всека една катастрофа.

Това, което наистина е неприемливо, е ударът, който не беше толкова голям. Въпреки това той бе със сила 51G. Това е доста стряскащо“, каза Окон.

„Имаше подобен инцидент и в петък. Когато Карлос се оплака на директора на състезанието, всички бяхме там и го слушахме. Въпреки това не бе направено нищо по този въпрос.“

В петък вечерта имаше дискусия. Карлос каза, че ударът наистина е бил твърде голям. В събота въздействието беше огромно. Ако трябва да бъда честен, това вероятно е най-голямата грешка в кариерата ми.“

„Във втората тренировка Карлос се нарани. Аз също пострадах на същото място в третата тренировъчна сесия.  ФИА трябва да настоява повече за нашата безопасност. Важното е, че двамата се чувстваме добре и можем да се състезаваме.“

Окон натърти своите колена натъртени при удара в стената. Френският състезател, твърди, че една предпазна бариера със сигурност е щяла да намали удара по шасито му. Следователно то е щяло да бъде ремонтирано навреме за квалификацията.

Когато професионален пилот от калибъра на Карлос, който се състезава за Ферари, каже нещо подобно на това в петък вечерта, смятам, че това трябва да се вземе предвид и да се направи всичко възможно, за да има някаква промяна“, допълни Окон.

Самият Сайнц не може да разбере защо ФИА не е последвала съвета му и не е добавила бариера Tepco в завоя.

Съжалявам, че съм критичен. В петък казах на ФИА, че катастрофата ми на втора предавка не би трябвало да е толкова тежка. В събота имах болки във врата, каза Сайнц.

Казах им, че трябва да сложим предпазна бариера, защото това е много твърда бетонна стена. Естебан катастрофира и съм сигурен, че и той го усети. Това е едно от нещата, които никога няма да разбера.“