Последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Канада бе прекратена с близо четвърт час след тежък удар на Кевин Магнусен. Пилотът на Рено съобщи, че е добре, автомобилът му бе сериозно разбит.
Себастиан Фетел (Ферари) даде най-добро време в сесията. Втори и трети в класирането се наредиха Макс Верстапен (Ред Бул) и Нико Розберг (Мерцедес), а в средата на изпитанията заваля, но дъждът не бе особено силен.
Времето се бе променило и бе облачно. Шансът за дъжд бе 70% според метеорологичната прогноза. Температурата на въздуха бе около 14-15 градуса, колкото и в петъчната сутрешна тренировка. Тази на пистата обаче бе едва 18 градуса, като се очаква условията в състезанието да са подобни на днешните.
Всички екипи започнаха работа веднага след светването на зеления семафор. Преди тренировката се говореше за разследване на ФИА на огъващи се крила, като се твърди, че Ферари и Ред Бул са намерили легален начин да постигнат ефект, който по принцип е забранен от правилата. Очакваше се също така Скудерията да е с по-балансирани режими за управление на задвижващата си система. Люис Хамилтън предположи след петъчните сесии, че Ферари вероятно са изпробвали новото си турбо на максимум и сподели, че Себастиан Фетел и Кими Райконен вероятно са с по-добра скорост на правите.
Weather check: air 15C and track 18C at the start of #FP3 #CanadianGP
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 11, 2016
Big rush to get on track, just in case it rains! And race day is meant to be even cooler. The job today? Collect as much data as possible.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 11, 2016
Отборите работеха по различни програми, използвайки всички типове гуми за сухо, налични за уикенда в Канада – софт, суперсофт и ултрасофт. Работата бе напрегната, тъй като се очакваше да завали в средата на едночасовата сесия, която е последна възможност за екипите да се подготвят за квалификацията и състезанието.
Четвърт час след началото на сесията начело бе Макс Верстапен с 1:14.310 (суперсофт), следван от Хамилтън (+0,163 сек, ултрасофт), Даниел Рикиардо (+0,326), Нико Розберг (+0,374), Дженсън Бътън (+0,713) и т.н. Кими Райконен излезе трети. Някои от пилотите се пързаляха и бъркаха, но нямаше сериозни инциденти.
FASTEST SECTORS: Verstappen serving it up to the Mercedes early on in #FP3 💪 #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/L2tZdVW4K9
— Formula 1 (@F1) June 11, 2016
Себастиан Фетел оглави подреждането малко на 20 минути след старта на тренировката. Немският пилот на Ферари записа най-бързата обиколка за уикенда до този момент – 1:14.139 (с ултрасофт). Със следващия тур той подобри постижението си до 1:14.068. Ред Бул пък последни от отборитет (с изключение на Паскал Верлайн в Мейнър) сложиха ултрасофт, за да проверят поведението им при променените условия на трасето.
Точно в средата на сесията пък започнаха да идват първите съобщения от пилоти за дъжд на пистата. Фелипе Насър се обади по радиото на екипа си Заубер, че на отделни места капе. Джолион Палмър каза на Рено, че във втори завой започва да вали, а феновете по трибуните започнаха да вадят чадъри и дъждобрани. Данил Квят излетя и премина през зоната за сигурност на трети завой, успя да продължи.
Only 4 rain affected #CanadianGP sessions out of a possible 25 in the past 5 seasons
But when it rains here, it REALLY rains… #F1 #FP3
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 11, 2016
Light rain often makes track more slippery than heavier rain. Combines with oil, dirt etc to create a treacherous film. We don’t mean Jaws.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 11, 2016
Капките дъжд не повлияха особено на Фетел, който стана първият пилот, слязъл под 1:14 мин на обиколка: 1:13.919 мин, като междувременно се оплака по радиото заради това, че бе задържан от едно „глупаво Рено”. Секунди по-късно Кими Райконен се обади, че се прибира в бокса, тъй като на пистата е прекалено хлъзгаво.
20 минути преди края на сесията вече бе достатъчно мокро, за да не могат състезателите да подобрят времената си.
With raindrops getting heavier, most drivers have returned to the garages for different tyres #CanadianGP #FP3 pic.twitter.com/khIz4kCO0s
— Formula 1 (@F1) June 11, 2016
@ManorRacing if only there was a tyre for those intermediate conditions…
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) June 11, 2016
12-ина минути преди карирания флаг Кевин Магнусен разби Рено-то си и тренировката веднага бе спряна. Автомобилът се разби в стената след седми завой. Пилотът каза на екипа си по радиото, че е добре. Маршалите събираха отломките по трасето, а рейс контролът реши да не подновява сесията.
RED FLAG: The session is halted with 12 minutes to go after Kevin Magnussen hits the wall at Turn 7 #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/qr1wFg1NKx
— Formula 1 (@F1) June 11, 2016