Нико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз в последната свободна тренировка преди Гран при на Япония. Условията на трасето бяха доста сложни, като през първата половина от сесията почти никой не караше.
Втори се класира Даниел Рикиардо (Ред Бул), а трети е Себастиан Фетел (Ферари).
Пистата бе доста мокра в началото на сесията, макар дъждът да бе спрял. Шансът да завали бе 30%. Температурата на въздуха бе 24 градуса, тази на пистата – 26.
Повечето екипи сложиха гуми интермедия за първите обиколки на автомобилите в тренировката.
🚥 GREEN LIGHT 🚥#FP3 is GO at Suzuka! #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/hyIQV7PYtY
— Formula 1 (@F1) 8 October 2016
FP3 underway in cool and cloudy conditions. Some overnight rain but not raining at the moment. For now, anyway.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 8 October 2016
„Все още е малко мокро чак до S-завоите”, съобщи Себастиан Фетел по радиото в първите си минути на трасето. Според Естебан Окон условията бяха почти като за сликове.
Около дузина пилоти направиха опознавателни обиколки в самото начало, други изчакваха в боксовете си. „10 минути изминаха от последния час свободни тренировки, но и двете коли са в пита, докато трасето изсъхне…”, съобщиха от Торо Росо.
Дженсън Бътън бе първият, който се появи на пистата с гуми за сухо – медиум. През това време Люис Хамилтън вече бе в обиколка, като неговата кола бе с интермедии. Той мина през пита и поиска да направи още едно излизане, тъй като видя, че се събират тъмни облаци.
WEATHER REPORT:
No rain on the radar but it looks pretty overcast out there.. ☔?#F1 #JapaneseGP #FP3
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) 8 October 2016
Фернандо Алонсо наруши тишината, като неговият избор за гуми бе като на съотборника му – медиум. Той записа и първото време в сесията – 1:35.935 мин. Естебан Гутиерес се присъедини към него на пистата. Пилотът на Хаас излезе от трасето по средата на Спуун, но продължи. Малко след това отново излетя, завъртя се, но обърна болида и го прибра.
Нико Розберг на свой ред сложи медиум и оглави класирането – 1:33.230, в което почти половин час след старта на тренировката имаше само три времена. Хамилтън (също с медиум) се обади, че усеща твърде много горещина от дясната страна на седалката си. Той се нареди втори – +0,054 сек – и предположи, че трябва да работи върху карането си във втори сектор, вероятно в осми завой. От питуола уточниха, че трябва да се труди върху представянето в 7, 8 и 11-ти завой (Дънлоп, първия Дегнер и фибата).
След изтичане на половината време за подготовка пистата се оживи и повечето пилоти излязоха. Бътън каза по радиото, за да съобщи, че предната част на болида му е много нестабилна. Макс Верстапен пък блокира колелата и повреди една от гумите си.
В класирането Райконен излезе трети (+0,360), следван от Даниел Рикиардо (+0,395), Верстапен (+0,432), Фетел (+0,757). Трасето почти бе изсъхнало, но бе все още хлъзгаво на отделни места. Валтери Ботас даде шесто време с първата си серия със софт.
SPEED TRAP (45 MINS): @ScuderiaFerrari = 💪 #FP3 #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/aaVTNjlPlJ
— Formula 1 (@F1) 8 October 2016
Effect of track temperature on tyre behaviour is interesting. These conditions quite different to yesterday; how will quali be?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 8 October 2016
Последните 15 минути от тренировката бяха посветени на квалификационни симулации. Розберг със софт даде 1:32.092. Фетел излезе втори с 1:32.731 (+0,639), докато Кими почти излетя и се възмути, че единият болид на Рено не се отмести от траекторията му. Хамилтън бе намалил по средата на обиколката си, а Рикиардо даде второ време (+0,302).
Final timing screen from #FP3 at the #JapaneseGP pic.twitter.com/QYeW7hDDba
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 8 October 2016