Шефът на Ферари Маурицио Аривабене не вярва, че ръководеният от него отбор може да се бори с Мерцедес за титлите в тазгодишния шампионат на Формула 1.
Скудерията е единственият тим, спечелил победа досега през 2015 г., освен тима от Бракли. Люис Хамилтън бе пръв в три от първите пет надпревари, съотборникът му Нико Розберг триумфира в Испания, а Себастиан Фетел стана пръв в Малайзия.
В последния старт – на пистата Каталуния – обаче отборът от Маранело очакваше да направи крачка, с която да се доближи още повече до Мерцедес. Това не се случи, но Фетел (класирал се трети) бе оптимист след финала. На въпрос дали все още е в битката за шампионата, той отговори утвърдително и добави: „Можем да подобрим болида си.”
Аривабене не е такъв оптимист и заяви от своя страна, че Ферари трябва да намалява разликата спрямо Мерцедес, а не да се съсредоточава върху борба за титла.
„Според мен (да се говори) за битка за шампионата е малко прекалено”, обясни шефът на Скудерията. „(Преди сезона) не казах, че ще спечелим две състезания тази година. Честно казано, споменах три. Все още вярвам, че това е постижимо, но нищо в живота не се постига без упорит труд. Всъщност не ми пука особено дали сме на подиума. В сравнение с миналата година – сега всеки състезателен уикенд сме на почетната стълбичка. Но това, за което ми пука, е разликата.”
Аривабене отказа да посочи кой е виновен за липсата на достатъчен прогрес в последния състезателен уикенд. Той заяви, че още в началото на годината се зарече да не обвинява отделни департаменти, тъй като „в противен случай ще създадем обичайната каша, при която всички откачат. Трябва да се успокоим, да прегледаме цифрите и да вземем решение. Обещавам, че ще ви кажа, ако сме допуснали грешка. Трябва да постигнем подобрение. Разликата спрямо Мерцедес е налице. Необходимо е да анализираме данните и да разберем защо. Фактът бе – не сме слепи, че в последния сектор (на Каталуния) губехме половин секунда. Не бягам от реалността, просто е нужно да разбере как да подобрим цялостния пакет. Но като цяло новата кола е по-добра от старата”, допълни Аривабене.