Начало Затворен маршрут Царски, Влъчков, Веселинов, Станев и Патенов с победи на Писта Стара Загора

Царски, Влъчков, Веселинов, Станев и Патенов с победи на Писта Стара Загора

752
0
Илия Царски
Илия Царски, снимка: Асен Илиев

Илия Царски с Мицубиши Лансър Ево 9 спечели Писта Стара Загора във върховата серия Макси. Състезанието беше 4-и кръг от Националния шампионат на Затворен маршрут.

Пилотът на Автоцар Рали Сервиз стартира от полпозишън и поведе след старта. След това постепенно Царски се откъсна пред лидера в шампионата Константин Маршавелов с Мицубиши Лансър Ево 10. Пилотът на КА-2 Рейсинг Тийм имаше проблем с автомобила и върна газта, завършвайки 2-и.

Трети се нареди Светослав Манастирски от АСК Старт-М Криводол с Мицубиши Лансър Ево 8. Румен Киров със Субару Импреса от същия отбор отпадна още в началото на надпреварата.

„Състезанието вървеше добре до шестата обиколка, а след това получих проблем в автомобила. Трябваше да намаля темпото, което ме извади от борбата за първото място”, каза Маршавелов.

В серия Туринг Иван Влъчков от екипа на Дамасцена Алба караше с резервния си автомобил Хонда Сивик, но въпреки това спечели убедително състезанието. На старта обаче по-добре от него потегли Димитър Кондев с Рено Клио, тъй като от неговата страна трасето бе по-чисто.

Иван Влъчков
Иван Влъчков пред Кондев, снимка: Любомир Карагяуров

Още във втората обиколка Влъчков си върна първата позиция и бързо се откъсна напред и до финала нямаше проблеми.

Кондев пък получи технически проблем и отпадна. Заради счупен диференциал не завърши и председателят на АСК Стара Загора Илия Бояджиев с ВАЗ 2105.

Така в битката за 2-ото място останаха Стоян Апостолов с Хонда Сивик и Кольо Карастоянов (Хонда Сивик) от екипа на Дамасцена Алба. В края на състезанието гумите на Апостолов се износиха и в последната обиколка Кольо успя да го изпревари.

След финала обаче, след като автомобилът на Карастоянов премина през задължителния кантар на техническите комисари, се оказа, че неговата Хонда е под допустимото минимално тегло. Затова той бе дисквалифициран. Така Апостолов бе класиран 2-и, а Стоил Неков с Хонда Сивик 3-и.

В серия Спорт най-бързият от квалификациите Искрен Веселинов с Хонда Сивик от Дианел Рейсинг спечели състезанието. То обаче продължи само 7 обиколки, след което излезе кола за сигурност, тъй като два автомобила спряха на трасето с технически проблеми. Колоната вървя още 3 обиколки зад сейфтикара, след което бе даден финалът.

Искрен Веселинов
Искрен Веселинов, снимка: Любомир Карагяуров

Втори завърши шампионът Симеон Симеонов (АСК Стара Загора) с Хонда Сивик, следван от Йордан Методиев също с Хонда Сивик.

Той направи сериозен прогрес от 6-а позиция на старта. Местният пилот Кристиян Христов от ЕФКО Рейсинг завърши 5-и, въпреки че караше със стоков мотор.

За Купа Енеос, където всички са с Ауди А4, шампионът Венцислав Станев постигна нова победа. Но този път не му беше лесно. Дълго време го притискаше Денислав Терзийски, който обаче не успя да го изпревари и завърши 2-и. Трети на почетната стълбичка се качи Ташо Ташев, който стартира от шеста позиция.

Венцислав Станев
Венцислав Станев, снимка: Любомир Карагяуров

За Купа Лада най-бързият от квалификацията Милчо Стефчев с Лада 2107 отпадна още в първата обиколка заради повреда. Победата взе Огнян Патенов (АСК Русе Кар) с Лада 2101, следван от Иван Лишев (Диамо) с Лада 2101 и Евгени Семерджиев (АСК Стара Загора) с Лада 2105.

Участниците в Писта Стара Загора отново подкрепиха инициативата, целяща повишаване на безопасността на движение – „Аз съм бъдещето. Пази ме!“. Организатори на състезанието бяха Община Стара Загора, АСК Стара Загора и Автомобилната федерация на България.

Огнян Патенов
Огнян Патенов, снимка: Любомир Карагяуров