Юки Цунода направи първи тест с болид от Формула 1 – той кара на пистата Имола автомобил на Торо Росо/Алфа Таури. Японският състезател от Формула 2 е спряган най-често за втория кокпит в тима от Фаенца. Той направи малко повече от 350 километра вчера с болида на Торо Росо от 2018 г. 20-годишният Цунода разказа след теста си, че карането на автомобил от Формула 1 го е натоварило сериозно физически.
Putting in the laps 💪 @yukitsunoda07 pic.twitter.com/VRLSTAiSiX
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2020
„Беше по-лесно за управление, но по-натоварващо физически. Очаквах физическото усилие да е малко по-малко, особено по отношение на врата“, разказа Цунода
„Във Формула 2 не усещам особено напрежение в тази част. След F1 болида обаче се чувства сериозно, особено в зоните за спиране. Трябват ми още тренировки и подготовка. Иначе, честно казано, не съм почувствал нещо особено различно. Няма кой знае каква разлика в излизането от питлейна с кола от F1 или F2. Беше нормално усещане, макар да усетих нещо специално, когато механиците дадоха сигнал да се свалят одеялата от гумите. Това беше наистина страхотно – бях го виждал само в игри, а винаги съм искал да го наблюдавам в реалния живот.“
Keeping @yukitsunoda07 busy on track, we’re sure he doesn’t mind 😏 pic.twitter.com/NpncK21u3o
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2020
Цунода остана впечатлен от мощността на задвижващата система.
„Мисля, че тя бе по-висока, отколкото очаквах. Дори в дъжда представянето бе значително по-сериозно, отколкото в автомобил от Формула 2 и на суха писта. Това бе може би най-голямата изненада за деня. Функциите (на волана) се запомнят лесно, но е трудно да се реагира бързо, докато караш. В първата част на сесията всеки път, когато инженерът ми казваше да сменя нещо, имах известни проблеми. Налагаше се или да намаля малко, или да погледна волана. Тренировката на симулатора помогна в това отношение и до края на изпитанията вече бях по-бърз.“
В края на деня Цунода направи състезателна симулация. Шефът на Алфа Таури Франц Тост сподели, че е дал ценна обратна информация на инженерния екип.