Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Оставането на Ботас в Уилямс е от ключово значение, смята Саймъндс

Оставането на Ботас в Уилямс е от ключово значение, смята Саймъндс

55
0
Пат Саймъндс

Техническият директор на Уилямс Пат Саймъндс смята, че за тима е от ключово значение да задържи Валтери Ботас за следващия сезон. След като Нико Розберг обяви, че напуска спорта, в Мерцедес търсят негов заместник, като сред основните кандидатите е именно Ботас, заедно с протежето на Сребърните стрели Паскал Верлайн.

По информация на британските медии от Мерцедес вече са отправили оферта към Уилямс за Ботас, която се състояла в това немският концерн да свали 10 милиона евро от стойността на задвижващите системи за тима и да даде Верлайн на Уилямс, в замяна на което да получи Ботас. Отборът от Гроув бил отхвърлил офертата, но тази седмица преговорите щели да бъдат подновени.

Според Саймъндс загубата на Ботас ще означава, че тимът ще има изцяло нова двойка пилоти за 2017 г. , което е далеч от идеалното за тях поради големите промени в правилата за догодина. „Хората често подценяват важността на приемствеността в един отбор, заяви Саймъндс пред Gazzetta dello Sport. „Пилотът е финалният елемент, който е нужен между инженерите и данните. Можеш да замениш един пилот с друг, но имаш нужда от отправна точка. Това особено ще важи за сезон, в който правилата се променят и имаме Ланс Строл като дебютант, който няма опит в F1. Да запазим Ботас ще е от ключово значение. Ако го загубим, това може да е тежък удар за тима.”

Според Саймъндс също така в екипа на Ферари са допуснали грешка да оставят техническият им директор Джеймс Алисън да напусне през пролетта на тази година. „Не знам вътрешните им проблеми, но съм работил много години с Джеймс и го уважавам изключително много. Той е интелигентен и е страхотен инженер и лидер на отбора, който обединява хората.”

Пат смята още, че новата хоризонтална структура на Ферари в управлението, въведена след напускането на Алисън, няма да проработи. „Тази идея не работи, вярвайте ми, обясни Саймъндс. – Макларън въведе непирамидална структура, но в F1 има техници със силни мнения. Има хора, които знаят как се работи в отбора, но те също така имат нужда да вземат индивидуални решения, за да се отбележи коя посока ще се следва. Рос Браун беше изключителен в това, както и Рори Бърни, който още е в Маранело. Според мен Ферари може да успее, но трябва задължително да има силен лидер.”

Техническият шеф на Уилямс призна, че от Ферари на 3 пъти са се опитвали да го привлекат: „Първият беше през 1996 г., когато Рос Браун отиде във Ферари. Но аз бях главен инженер в Бенетон и бях напът да стане технически директор и нямаше начин да напусна. След това през 2012 г. със Стефано Доменикали (когато последният бе спортен директор на тима) и последният през 2014 г., когато вече бях в Уилямс. Но във всеки един от случаите поради различни причини, мислех, че това не е правилното място за мен.”