Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уайтинг: Пилотът трябва да управлява болида си сам; Хорнер: Забраните са може...

Уайтинг: Пилотът трябва да управлява болида си сам; Хорнер: Забраните са може би прекалени

55
0

Ограничаването на радио комуникацията между пилот и екипа му по време на състезанията от Формула 1 е необходимост, убеден е техническият делегат и рейс директор на ФИА Чарли Уайтинг.

Списъкът със забранени съобщения бе актуализиран ден преди свободните тренировки за Гран при на Австралия и темата е сред най-актуалните в падока на Албърт парк.

„Миналата година лимитирахме това, което отборите могат да съобщават на пилотите. Обяснихме, че не трябва да ги инструктират с реплики от типа на „не пресичай този бордюр”, „опитай да преминеш през онзи завой по малко по-различна траектория”. Сега направихме следващата стъпка, защото смятаме, че състезателят трябва да управлява болида си сам и не бива да получава твърде много помощ от инженерите. Вече не могат да получават съобщения за стратегията си например. Или за настройките на задвижващата система, за нивото на заряд, за смесите. Всичко това е забранено. Има някои неща, които могат да се казват на състезателите, но списъкът не е много дълъг”, обясни Уайтинг.

Според него ограниченията няма да доведат до особено големи промени по отношение стратегиите на екипите. Уайтинг повтори още веднъж, че пилотът трябва самостоятелно да управлява автомобила си и продължи: „През последните няколко години на състезателите бе подавано огромно количество информация, инженерите контролираха всеки аспект от колата и ние наистина сметнахме, че се стигна до едно нетърпимо ниво.”

 

Според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер обаче забраните относно радио комуникацията са може би прекалени.

„Надявам се да не сме стигнали твърде далеч в това отношение, да не сме отнели диалога между състезателния инженер и пилота, от забавлението за феновете. От добри намерения понякога не обмисляме последствията. Идеята по принцип е пилотите да карат колите си. Не смятам, че на когото и да е му харесва да слуша на състезател да се казва как да управлява автомобила. Според мен проблемът произлиза от там, че съвременните болиди са много сложни. Необходимото съдействие от питуола е много различно в сравнение с това отпреди само три или четири години. А и границата е много тънка: правилно ли е да помогнеш на пилота да намери пролука в трафика? Или кога да спре в пита и така нататък”, обясни Хорнер.

Той допълни, че разговорите по радиото са истинско забавление и че е изумително как състезателите комуникират при скоростите, с които карат. Хорнер смята, че в ефир трябва да се пуска интеркомът от питуола, където „се водят далеч по-интересни дискусии, отколкото по радиото. Ние, разбира се, много бихме искали да чуем диалозите в Мерцедес.”