Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг на два пъти поискал стюардите на Гран при на Унгария да разследват поведението на Макс Верстапен (Ред Бул) по време на битката му с Кими Райконен (Ферари).
Холандският пилот два пъти смени повече от веднъж посоката си при атаки на финландския състезател на Ферари. При първия случай двамата се удариха, от което пострада предното крило на Кими. При втория Райконен рязко спря, за да не блъсне Верстапен.
„Ние смятаме, че Верстапен два пъти промени посоката си повече от допустимото. Затова се свързахме с Чарли Уайтинг и той обеща да прегледа ситуацията”, заяви шефът на Ферари Маурицио Аривабене, цитиран от немското издание auto motor und sport. „Това обаче не променя нищо. Трябва да печелим на пистата, а не на хартия.”
Впоследствие Уайтинг на два пъти поискал стюардите да разследват случая. Те обаче на два пъти не видели причина да го сторят.
След публичното недоволство на Райконен все пак обърнали внимание (макар и неофициално) на карането на Макс и маневрите му в 57-ма и 67-ма обиколка от надпреварата. Изводът бил, че първото движение на пилота на Ред Бул цели разполагане на болида му в максимално добра позиция. Само второто се отнасяло до защитата му, следователно е направил само една смяна на посоката, за да покрие атаките на Райконен.
Според Кими съперникът му нарочно изчакал да види в коя посока ще тръгне, за да предотврати изпреварване. Той обаче бе дори по-недоволен от липсата на реакция от страна на стюардите. Уайтинг щял да говори с него отново на пистата Хокенхайм, където в края на тази седмица ще се проведе Гран при на Германия.
Верстапен от своя страна заяви, че се е защитавал твърдо, но коректно.
Стюардите в Унгария бяха критикувани много сериозно по време на уикенда на Хунгароринг. След квалификацията на тях им отне 3 часа и 20 минути да решат да разследват последната бърза обиколка на Нико Розберг, с която немският пилот спечели полпозишъна. Състезателят на Мерцедес вече бе на спонсорско събитие в Будапеща, когато му се обадили, че трябва да се яви при стюардите!
Междувременно бе разследвана ситуацията, при която 11 пилоти бяха дали времена над 107% от най-доброто постижение в Q1. За шестима от тях (Джолион Палмър, Фелипе Маса, Кевин Магнусен, Маркус Ериксон, Паскал Верлайн и Рио Харианто) правилото, отнасящо се за такива случаи (35.1 от спортния регламент) бе приложено буквално. За останалите петима (Даниел Рикиардо, Макс Верстапен, Нико Хюлкенберг, Серхио Перес и Валтери Ботас) обаче бе постановено, че друга точка – 35.2 a) iii – е с по-голяма сила спрямо 35.1, вследствие на което те запазиха позициите си. Реално нито един от 11-те състезатели не бе с променено място на стартовата решетка, но така и не бе дадено каквото и да е обяснение защо бяха взети различни решения.
В надпреварата Дженсън Бътън бе санкциониран за нерегламентирана радио комуникация, което пък предизвика неговото недоволство. Англичанинът възропта срещу наказанието не заради друго, а тъй като проблемът с колата му бе потенциално опасен. На фона на това обаче бездействието на стюардите спрямо Верстапен бе възприето крайно негативно.
Stewards penalty system revealed..
Posted by F1 Central on Sunday, 24 July 2016