Марк Уебър (Ред Бул) бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Япония. На 0,214 сек зад него остана Люис Хамилтън (Макларън), а трети е съотборникът на австралиеца Себастиан Фетел (+0,343 сек).
Втората сесия на пистата Сузука започна също при великолепно време. Температурата вече бе 27 градуса, тази на асфалта – 37. Още в шестата минута обаче Пол ди Реста стъпи извън пистата, Форс Индия-та му се завъртя на Спуун и излетя в предпазните бариери. Удари дясната страна на болида и тренировката приключи за него. Сесията бе спряна, докато колата бъде изтеглена, а това отне само няколко минути.
Малко след подновяването на изпитанието KERS-ът на Райконен отказа и отборът го прибра, тъй като не знаеше причината. Финландецът бе предупреден да внимава при излизането си от колата, след което се прибра и загледа случващото се по телевизията. През това време пилотите на Ред Бул вече правеха по-дълги серии от обиколки – от по 7 и 8, докато Виталий Петров (Катерам) бе първият пилот, сложил гуми софт днес.
Половин час след началото начело бе Дженсън Бътън с 1:34.150 мин, следван от Марк Уебър (на 0,038 сек) и Ромейн Грожан (на 0,109). Минути по-късно Себастиан Фетел (който пак е с нов дизайн на каската – този път в бяло, сребристо и червено) излезе пръв с 1:33.961 във второто си излизане, което бе стандартен тест на гумите – бърз тур, по-бавен за охлаждане и отново бърз. Рейсинженерът му Гийом Роклен заяви по радиото, че немският пилот върши чудесна работа, но трябва да се постарае повече в първи сектор, където според него времето трябваше да се подобри с около десета от секундата.
Малко повече от 40 минути след началото на тренировката топекипите започнаха работа с меките гуми за уикенда. На трасето излезе и Михаел Шумахер, след като в Мерцедес работиха доста по промени в настройките на неговия F1 W03. Пилотите на челната позиция се смениха няколко пъти – последователно я заемаха Бътън, Грожан и Фетел. Люис Хамилтън бе пръв след час тестове с 1:32.707 мин при първото си излизане със софт. Англичанинът обаче веднага бе изпреварен от Уебър, който подобри постижението му с 0,214 сек. В бокса на Лотус екипът продължаваше да се бори с болида на Кими Райконен, а финландецът имаше само 5 направени обиколки. Техническият директор Джеймс Алисън призна, че има забавяне, а отборът се надявал пилотът да е на трасето до този момент. Проблемът бил причинен от охлаждането на системата, но Кими трябваше да има шанс за още малко каране преди края на сесията.
Междувременно стана ясно и че спирането на Нико Розберг от първата тренировка се е случило заради предупреждение за налягането на маслото, при което системите автоматично изключили двигателя. Победителят от Гран при на Китай се бореше със задните гуми (от питуола му се обадиха, че трябва да ги охлади) и едновременно с това опитваше да качи температурата на предните.
В Макларън бяха разделили работата през вторите 90 минути за подготовка. Бътън и Хамилтън караха с различни настройки, като Люис имаше повече аеропритискане.
Десетина минути преди края на тренировката Михаел Шумахер претърпя същия инцидент като Ди Реста в началото й и се удари в предпазните гуми, пак на Спуун. Седемкратният шампион бе добре след сблъсъка.
След прибирането на жълтите знамена Райконен най-после успя да се появи на пистата. Той бе с малко гориво в Лотус-а си в края на сесията. На финала задното крило на Виталий Петров се откачи от Катерам-а му и той изхвърча в зона за сигурност.