Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър най-бърз и във втората тренировка в Барселона

Уебър най-бърз и във втората тренировка в Барселона

50
0
Себастиан Фетел

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър бе най-бърз и във втората тренировка преди Гран при на Испания, която е пети кръг от шампионата във Формула 1. Второ време записа Люис Хамилтън (Макларън), чиято кола показа отлична скорост след монтирането на обяд на последните нови елементи в нея. Той успя да изпревари втория автомобил на Ред Бул, каран от Себастиан Фетел. Шампионът остана трети пред втория Макларън на Дженсън Бътън. Фернандо Алонсо с Ферари записа пето време пред двете коли на Мерцедес с Нико Розберг и Михаел Шумахер.

Пилотите на Ферари започнаха първи от лидерите своите серии с втория си комплект нови твърди гуми за днес (първите се ползват в началните 90 минути) и оглавиха класирането до 10-ата минута. Пистата вече бе по-гореща от сутринта и топвремената им бяха записани след излизането от бокса, но след 2 последователни малко по-бавни обиколки след първата, Алонсо отново вдигна скоростта и записа 1:25.445 мин. После продължи серията си до 8 тура. Маса пък мина през бокса след 4 обиколки и се върна на пистата за близка серия от общо 9.

Испанецът на два пъти след това излиза отново на пистата, но се връщаше отново в пита и стана ясно, че колата му трябва да се промени малко по-сериозно. В средата на времето Алонсо най-после продължи работа с твърдите гуми.

Пилотите на Макларън излязоха на трасето малко по-късно. На обяд в бокса пристигнаха новите подове за техните автомобили. Те бяха монтирани под новите ауспуси, за да бъдат събрани данни за целия нов пакет на тима, който е в центъра на вниманието на експертите. Бътън постигна втори време на 0,324 сек зад Алонсо и продължи в серията си от 9 тура.

Хамилтън след това обаче бе най-бърз и поведе с 1:25.236 мин, демонстрирайки отличен потенциал и добра интеграция на новите компоненти. Направи и по-къса серия от 7 тура.

Бътън отново се върна на пистата с твърдите гуми след кратка пауза за уточнения и подобри темпото си в първи и втори сектор, но все пак още нямаше достатъчно сцепление в задната част. В същото време фаворитите от Ред Бул започнаха с ниско темпо и много по-дълги първи серии от обиколки – 17 за Уебър и 16 за Фетел.

Още в 25-ата минута Пастор Малдонадо пръв сложи меките гуми и записа четвърто време, с което започнаха и пробите на тази далеч по-бърза смес. Интересно бе, че той повиши скоростта си след първия бърз тур и стана трети. Петров с мекия тип поведе с 1:24.786 мин.

В средата на времето Фетел напусна бокса си с меки гуми и веднага постави топвреме в първия сектор. Вторият също бе рекорден, както и третият и записа 1:22.826 мин. Следващата също започна със супертемпо и нов рекорд в първи сектор, както и във втори, но загуби в последния и не можа да подобри времето си. Гумите очевидно се съсипаха. От години освен това в тази зона – последните завои – по-бърз е съотборникът му Марк Уебър и бе любопитно какво ще е и негово темпо. Той направи рекорд в първи и втори сектор на свой ред и бе очаквано най-бърз и в третия – 1:22.470 мин! Това бе топпостижението за деня. Марк дори не се опита да прави втори бърз тур.

Бе любопитно какво ще е представянето и на останалите пилоти в челото с меките гуми в следващите минути. Пилотът на Мерцедес Нико Розберг записа трето време пръв от останалите и това отново потвърди добрата скорост на Сребърните в 1 обиколка. Според коментарите от последните дни, ако наистина бъде забранено обдухването на дифузьорите при отнемане на газ, точно Мерцедес ще спечелят най-много с изнесените си встрани ауспуси. Само след няколко минути Михаел Шумахер стана четвърти и двете коли на Мерцедес се подредиха зад Ред Бул.

С меки гуми в къса серия обаче Бътън на свой ред стана трети! Хамилтън също ги сложи 30 минути преди края. Във втория сектор той бе дори по-бърз от Уебър и в крайна сметка записа второ време, разбивайки монопола на биковете!

Закъснял малко с програмата си, Алонсо сложи софт последен и записа пето време, на над 1 сек от Уебър. Маса също бе с нови меки гуми и остана осми, като направи и грешка.

В последните минути всички завъртяха традиционните по-дълги серии, за да се анализира износването на двата типа гуми.