Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър най-бърз в първата тренировка

Уебър най-бърз в първата тренировка

49
0
Марк Уебър

Марк Уебър с Ред Бул бе най-бърз в първата тренировка преди неделната Гран при на Сингапур, която е първата от финалните 5 състезания този сезон във Формула 1. Австралиецът изпревари с малко над десета от секундата 7-кратния световен шампион Михаел Шумахер. Германецът бе един от най-активните пилоти днес и успя да се справи добре с подобряването на колата си и изучаването на дългото трасе, на което кара за първи път. Трето време записа Адриан Сутил (Форс Индия), като той бе малко по-бърз от втория Ред Бул на Себастиан Фетел. Очакванията на съперниците от Макларън, че след промените в изискванията за стабилност на елементите биковете ще бъдат отслабени се оправдаха, но частично, а и в тези първи 90 минути сребърните не изпробваха част от новите си елементи, защото пистата изсъхваше през цялото време и бе много хлъзгава.

Два часа преди началото на тренировката стана ясно, че Кристиян Клийн ще замени в Испания Рейсинг този уикенд Сакон Ямамото. Японецът бил получил тежко хранително отравяне и бе поел направо за родината си, където е следващият кръг.
Внимание привличаше и излизането на пистата на Ник Хайдфелд, заменил Педро де ла Роса в кокпита на Заубер.

Заради огромната влажност трасето бавно изсъхваше от поройния дъжд, който се изля по-рано днес и обърка работата на пилотите от азиатската Формула BMW – те едва стояха на хлъзгавото трасе. Все пак температурата на асфалта бе 28 градуса и водата се изпаряваше. Почти всички пилоти използваха интермедии. Още от първите минути Люис Хамилтън започна работа на пистата с такива гуми и без новото предно крило. Десетина минути след началото и Фетел също направи опознавателна обиколка с интермедии, за да добие впечатления от работата на усъвършенстваната система за обтичане на задното крило. След това за почти четвърт час всички останаха в боксовете и излизаха за по обиколка-две за първи данни от трасето, което обаче бързо се променяше.

Клийн очаквано бе първият пилот, започнал серия и затворил бърз тур за над 2:18 мин. Виталий Петров с Рено го последва и бе с около 2 сек по-бърз още в първата си обиколка. Клийн обаче свали още 2 сек. Колите им бяха още с интермедии.

Михаел Шумахер също започна обиколки, като първоначално колата му бе доста ниско свалена над асфалта и с доста меко окачване, за да се намали характерното й недозавиване. Както каза самият Шумахер снощи, може би то ще е огромен проблем тук, защото завоите са 90 градуса и изискват стабилно влизане. Иска се и сравнително мека задна част за добра реакция при подаване на газ вътре в кривата. В тази посока промени има и при Макларън, като трябваше още в тази първа тренировка да се провери не само предното крило, но и обновеното окачване за минаване през гърбиците и неравностите.

След първите 2 обиколки на Хамилтън обаче в бокса още работеха 30 минути след началото, а на пистата излязоха пилотите на Ферари също – и те с интермедия. В Скудерията пробваха новото развитие на двойния дифузьор от Спа. Само Фелипе Маса обаче записа време, а Алонсо минаваше през пита. На пистата днес имаше и едно напълно ново име – белгиецът от GP2 Жером Дамброзио направи първите си обиколки с Върджин, докато съотборникът му Тимо Глок бе най-бързият пилот на пистата на този етап с време 2:02.180 мин.

В средата на времето започна да се стъмва, а Хайме Алгерсуари постигна ново най-добро време – 2:00.665 мин. Хайме, с когото заедно дойдохме днес на пистата, трябваше да пробва не само развитието на системата за обдухване на дифузьора от ауспусите на пода, но и системата F-duct, от която тима на Торо Росо се отказа след дебюта й преди седмици.

В същото време Маса отново направи серия без да ползва системата и бе на повече от 1 сек зад испанеца. Почти час след началото с корекции по колата и доста обиколки за изучаване на пистата Шумахер бе най-бърз и слезе под 2 мин в тур.

Глок пръв сложи сухи гуми, след като минаха две трети от времето, но не бе бърз. Алгерсуари също сложи твърдите гуми за сух асфалт този уикенд от типа медиум, но също бе нестабилен.

В това време Маса продължи работа с интермедиите си и без системата за обтичане на задното крило, тъй като във Ферари доста се колебаят от изпитанията си в симулатора дали да я ползват на тази писта, където се изисква притискане, а тя го намалява. Алонсо си стоеше в бокса, както и съперниците от Макларън и Ред Бул. 20 минути преди края обаче и той направи серия от турове със сухите твърди гуми, като при него F-duct бе на разположение, а той изпита и две различни предни крила, но 15 мин преди края още нямаше пълна обиколка.

Хамилтън, Бътън, Уебър и Фетел също нямаха цялостни турове, а трасето вече бе почти напълно сухо. Правейки поредния си бърз тур с вече ползвани интермедии Маса даде второ време на 0,5 сек от първия в този момент Камуи Кобаяши, който бе малко по-бърз преди това от Алгерсуари. В последните 12 минути претендентите за титлата бяха вече доста по-активни и направиха по една серия, като камерите специално показваха предната част на пода на Ред Бул, която покри без проблеми новите изисквания на ФИА в Монца и чиято стабилност според Бътън би трябвало да намали предимството на биковете на подобна бавна писта. Самият Дженсън, също както и Хамилтън, бе още със старото крило на колата си и отново със системата F-duct.

7 минути преди края Алонсо още нямаше пълен тур, а другите фаворити бяха далеч от темпото на Кобаяши и Маса. В същото време Бътън записа най-доброто време – 1:56.228 мин. Хамилтън бе със същата конфигурация на болида, но влезе в трафик.

4 минути преди края Сутил даде ново най-добро време – с 0,002 по-бързо от това на Бътън. Ред Бул-ите наистина не бяха така смазващо силни, както в Унгария, но пистата е различна, хлъзгава и Уебър едва удържа колата си за момент. В края на сесията все пак Фетел записа ново най-добро време, изпреварвайки Бътън, който също подобри времето си в края. И двата Ред Бул-а бяха с F-duct, както и Макларън. В същото време Хамилтън остана 18-ти, на над секунда зад съотборника си. Алонсо също така и не можа да свърши всичко в последните секунди и бе 11-ти. Последните турове на Шумахер и Уебър бяха отлични и първо Михаел поведе, а след това Уебър показа, че превъзходството на Ред Бул може и да не е толкова значимо, но не е изчезнало.