Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър останал изненадан от смяната на стратегията

Уебър останал изненадан от смяната на стратегията

38
0
Марк Уебър

Марк Уебър призна, че е бил изненадан от смяната на стратегията си по време на Гран при на Япония. Австралийският пилот на Ред Бул бе с две спирания в бокса, но направи три, макар да бе убеден, че е можел да следва и тактиката с две, с която съотборникът му Себастиан Фетел спечели надпреварата.

Не мисля, че битката щеше да е със Себастиан към края. Опитахме да се състезаваме с Ромейн [Грожан] на старта, но в крайна сметка се прехвърлихме на три пита. Мъчех се да го победя, а неговата стратегия бе с две спирания – когато внезапно решихме ние да правим 3. Останах малко изненадан. Попитах дали това е правилната постъпка, тъй като смятах, че можем да достигнем до предварително определената обиколка. Разбира се, серията на Себ бе 2-3, дори 4 тура по-дълга за стратегията с две спирания и смятах, че е постижима, но в крайна сметка той направи добро състезание. Тактиката проработи перфектно и да, три беше… Не абсолютно абсурдно, но всички знаем, че такава стратегия е с малко по-висок риск, а и трябва да задминаваш пилоти. Накрая се върнахме там, където бяхме като позиция, но Себ ни прескочи и двамата. Резултатът е прекрасен за отбора и сензационен за мен, тъй като се състезавах за последно в Япония в надпревара от Формула 1. Радвах се на състезанието и беше хубаво да карам с по-свежи гуми малко по-дълго, което винаги е удоволствие на Сузука – обясни Уебър на пресконференцията след финала.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер настоя, че отборът не е имал избор и е трябвало Марк да направи три спирания в бокса. Обяснението му бе, че първата серия обиколки на австралиеца е била твърде къса:

Ключовият аспект за нас бе първият стинт. Започнахме надпреварата, смятайки, че ще работим със (стратегия) два бокса, но на ръба – ако пилотите излязат на чиста писта. Но началната серия обиколки диктуваше всичко за нас. Марк притисна сериозно Грожан и гумите му се износиха значително. Сметнахме, че поредицата турове е твърде къса, за да проработи наистина тактиката с два бокса, тъй накрая изобщо нямаше да има гуми. Когато Грожан спря, за да покрие Марк, Себастиан се оказа на чисто трасе, с много високо темпо и опази своите гуми. Това се случи отново при вторите стинтове. Сметнахме, че три пита са най-добрият вариант Марк да атакува и изпревари Грожан.

Хорнер заяви също така, че преди състезанието е бил проведен разговор и с двамата пилоти, на които е било изяснено, че са напълно свободни да се състезават един с друг. Той обяснява още, че в определен момент изглеждало – ако Грожан бе задържал Фетел, че Марк може да се окаже с по-добрите гуми и да има по-голям шанс за победа.

Себ направи маневрата рано и бързо, след което изгради известен, но критичен за надпреварата аванс – допълни шефът на Ред Бул.