Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър пръв в скъсената наполовина последна сесия

Уебър пръв в скъсената наполовина последна сесия

16
0
Марк Уебър

Марк Уебър (Ред Бул) се оказа начело в последната свободна тренировка, която бе скъсена наполовина спрямо обичайния един час за подготовка. Финалът на сесията бе доста драматичен – имаше завъртели се и изтървали трасето болиди в усилието да довършат последните си бързи обиколки на възможно най-суха писта.

Съботната сутрин бе същата като петъчната – мрачна и дъждовна. Вчерашната първа тренировка премина почти изцяло на мокра писта, във втората имаше по-голям шанс екипите да изпробват новите компоненти за автомобилите си. За деня на квалификацията обаче прогнозата предвиждаше периодични валежи, така че времето отново щеше да е фактор в подготовката и битката на трасето.

Стартът на последната свободна тренировка бе отложен заради поправки по бариерата на 11-ти завой. Проблемът бе следствие от катастрофа в едно от поддържащите състезания по-рано.

Температурите на въздуха и на асфалта отново бяха едва 15 градуса. Студеното време се отразява още по-негативно на работата на екипите, като един от най-засегнатите бе този на Лотус. Шефът на тима Ерик Булие сподели в петък вечерта, че пилотите Кими Райконен и Ромейн Грожан имат сериозни проблеми със загряването на гумите просто заради ниските температури.

Проблемът с отложеното начало на сесията бе, че независимо от не толкова неблагоприятните условия на трасето, екипите губеха време. Според правилата между последната свободна тренировка и квалификацията не може да има по-малко от два часа. Пистата можеше да поизсъхне на места, но заради по-малкото налични минути напрежението преди квалификацията се покачваше още повече.

Разочароващо е, че губим време, но пък ситуацията е една и съща за всички. Надявахме се на малко тренировка на сухо. Момчетата се оплакаха вчера, че на места автомобилите са особено нестабилни, както и че губят време при спиране. Промените в настройките за коригиране на това обаче влияят върху аеропритискането, така че се търси компромис – коментира развойният пилот на Макларън Гари Пафет, докато всички още чакаха да разберат кога могат да излязат на пистата.

20 минути, след като сесията трябваше да е започнала, рейс контролът най-после обяви старт – в 10:30 часа местно време. Това означаваше само половин час време за работа и в отборите бързо преправяха програмите си.

Във Ферари Фернандо Алонсо бе с новото предно крило на екипа, което вероятно ще запази и за останалата част от уикенда. Освен това тимът върши работа дори за проекта за 2014 г., докато се подготвя за поредния кръг от тазгодишното първенство.

В последните минути преди светването на зеления семафор на изхода от пита се образува опашка. С началото на сесията нямаше никакво забавяне, като изборът бе между мокри гуми и интермедии. Дженсън Бътън съобщи по радиото на екипа си, че на трасето вече има почти суха траектория. Няколко минути по-късно обаче Нико Хюлкенберг заяви, че трасето си е мокро и слагането на сликове е прекалено оптимистичен вариант.

Въпреки скъсеното наполовина време обаче, немалка част от пилотите се прибраха след два тура и след 10 минути каране едва половината имаха времена.

Трябва да пазим интермедиите за квалификацията, както и в случай, че състезанието е на мокра писта (както показва радарът в момента). Затова не сме на пистата – гласеше обяснението на шефа на Мерцедес Рос Браун.

7 минути преди края започнаха да излизат пилоти със сухи гуми. Тези на Ферари (и мнозинството останали) бяха със суперсофт, като от екипа съобщиха, че ще пробват какви са условията на трасето. Серхио Перес бе с медиум на Макларън-а си. Във финалните 3 минути и половина абсолютно всички се озоваха на пистата. Уебър оглави класирането пред Адриан Сутил, Люис Хамилтън, Алонсо, Себастиан Фетел, Нико Розберг, Пол ди Реста, Маса, Бътън и Кими Райконен.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.