Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър с първа победа за 2011 г. във финалната надпревара в Бразилия

Уебър с първа победа за 2011 г. във финалната надпревара в Бразилия

40
0
Люис Хамилтън

Марк Уебър спечели първата си победа за сезон 2011 г. във Формула 1 в последния старт за сезона – Гран при на Бразилия. Съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел остана втори, въпреки че през по-голямата част от надпреварата имаше проблеми със скоростната си кутия. Трети остана Дженсън Бътън (Макларън), а неговият съекипник Люис Хамилтън не завърши вследствие на повреда на трансмисията.

Основната тема преди старта бе дъждът и кога ще завали, като прогнозите бяха различни. Метеоролозите обаче бяха категорични, че шансът е 80% и затова всички старателно наблюдаваха обстановката и се докладваше за всяко облаче на небето. Броени минути преди старта от Мерцедес съобщиха на Михаел Шумахер, че дъждът е на 2 км от трасето, но не се очаква да завали в следващите 45 минути. Температурата на въздуха бе 25 градуса, на асфалта – 46.

Фетел поведе на старта пред Уебър и Бътън, а Алонсо се измъкна пред Хамилтън. След това в колоната се подредиха Маса, Розберг, Сутил, Сена. Шумахер задмина Ди Реста и си върна 10-то място. В петия тур Себастиан вече бе почти на 3 секунди пред австралиеца, докато испанецът правеше всичко възможно да не пуска Дженсън да се отдалечи прекалено. Алонсо бе най-бърз от всички в първи сектор (при това в няколко обиколки) и се движеше на 0,6 сек от пилота на Макларън.

Шумахер и Сена се удариха при опит на германеца да изпревари пилота на Рено, при което се разлетяха части от колите и на двамата, а Михаел спука задна лява гума. Германецът вчера пести гуми, но потъна в колоната заради инцидента, който замина директно при стюардите за разследване.

Алонсо пък задмина Бътън в шести завой от външната страна и стана трети, докато Хамилтън се залепи за съотборника си.

Ситуацията съвсем се заплете, когато в 14-тия тур от питуола съобщиха на Фетел, че има проблем със скоростната кутия и бе помолен да превключва втора и трета така, че да намали максимално натоварването и генерирането на топлина в системата. Бътън пък сложи началото на нормалните спирания в бокса обиколка по-късно. Бе последван от Хамилтън, Розберг, Алонсо, Фетел. Уебър последен от пилотите в челото смени гуми. Маса се озова начело, но не бе без бокс. Зад него подреждането бе Фетел, Уебър, Алонсо, Бътън, Хамилтън. Себастиан не чака бразилеца да влиза в пита и го изпревари на трасето, а междувременно Сена бе наказан от стюардите с преминаване от там заради удара с Шумахер и веднага влезе за санкцията. След бокса си Фелипе отиде отново шести, следван от Сутил, Розберг, Петров и Ди Реста.

От бокса съобщиха на Фетел, че проблемът със скоростната му кутия вече е сериозен. Уебър вече бе на половин секунда зад него, докато Алонсо се движеше на 8 от Марк. В 30-тия тур австралиецът без никакви проблеми задмина съотборника си и излезе начело, а Бътън пак пръв влезе за смяна на гуми – за втори път. Англичанинът сложи медиум при оставащо повече от половин състезание.

Хамилтън също бе в бокса (за разлика от съотборника си сложи софт), а прогнозата показа, че дъжд ще се появи до 10 минути. Скоро след излизането на Люис се оказа, че и той има грижи с трансмисията (като между другото и Сена – той загуби четвърта предавка). От питуола казаха на англичанина, че нито те, нито той могат да направят нещо и просто да продължава да кара. Бътън пък изпревари Маса за четвърта позиция. След това Хамилтън се залепи за бразилеца, но в 45-ата обиколка състезателят на Макларън за трети път бе в пита за гуми – този път медиум.

Фетел от своя страна даде най-бърза обиколка, въпреки грижите си с техниката и продължаваше напред, докато надпреварата приключи за Хамилтън скоро след връщането му на пистата. Бътън пък за трети път бе в бокса за нови гуми, пак медиум. Съобщиха му, че с тях спокойно може да прави квалификационни обиколки до финала и той моментално записа най-добрия тур в надпреварата до момента. Бързо настигна Алонсо и в 62-ата обиколка взе третото място от испанеца. Напред Уебър и Фетел вървяха начело след третите си боксове, макар че Себастиан изтърва пистата за момент, но се върна и продължи.

Уебър пръв видя карирания флаг, като освен това записа най-бързата обиколка за състезанието в последния тур. Фетел и Бътън се качиха с него на подиума. Десетката допълваха Алонсо, Маса, Сутил, Розберг, Ди Реста, Кобаяши и Петров.