Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър ще стартира последен, в колата му имало само 150 мл гориво

Уебър ще стартира последен, в колата му имало само 150 мл гориво

98
0
Марк Уебър

Марк Уебър ще стартира от последна позиция на грида в Гран при на Китай, след като бе дисквалифициран от резултатите от днешната квалификация. Австралийският пилот на Ред Бул бе принуден да спре на трасето и в първите интервюта след връщането си в падока обясни, че имал проблем с налягането на горивото.

Ситуацията бе разгледана от стюардите на надпреварата. В решението се казва:

Кола №2 не бе върната в питовете на собствен ход и нямаше достатъчно гориво за изискваната проба. Отборът (Ред Бул) призна, че не са сипали достатъчно гориво в болида. В доклада на техническия делегат (документ 21) е посочено, че на борда е имало 150 милилитра гориво, а това е недостатъчно за изискваната еднолитрова проба, както и за връщане на автомобила в питовете на собствен ход.

Ситуацията е описана и от техническия делегат на ФИА Джо Бауер. Той посочва, че след спирането на Ред Бул-а на 14-ти завой, е проверено дали в него има достатъчно гориво и за прибирането на болида, и за нужните проверки и е установено наличието на едва 150 мл.

Този случай е втори за шест старта (от края на миналата и началото на тази година), при който състезател на Ред Бул отива в дъното на стартовата решетка поради такава причина. Себастиан Фетел бе върнат в края на грида в Гран при на Абу Даби, след като неговото гориво свърши в квалификацията.

Крайно разочароващо – коментира Уебър. – Q1 премина добре, чувствах се добре в колата и имахме план за останалата част от сесията. В Q2 загубихме налягането на горивото и трябваше да спра, не можах да се прибера в питовете. Квалификацията ми на практика свърши преди да е започнала. Сега ни трябва малко късмет. Не е оптимална стартова позиция, но е необходимо да се постараем да спечелим нещо от там.

Началникът на тима Кристиан Хорнер обясни, че заради проблем със системата за зареждане в колата на австралиеца e било влято недостатъчно гориво. Ще бъде проведено допълнително разследване на случилото се.

Срамота е, тъй като Марк очевидно щеше да се класира за Q3, а тактиката и за двамата ни пилоти бе да използват една и съща стратегия – добави Хорнер.