След противоречивото състезание в Малайзия нещата за Марк Уебър отново тръгнаха в неприятна за него посока. Австралийският пилот на Ред Бул се смяташе за сигурен победител на Сепанг преди да бъде атакува във финалната фаза от състезанието от своя съотборник Себастиян Фетел. И докато за германеца нещата отново вървят към защита на титлата, то за Уебър започнаха отново тежки времена. В Китай, където Ред Бул определено не бяха най-силния отбор, Фетел се класира четвърти, а австралиецът отпадна и освен това получи наказание с връщане на три места назад за следващото състезание. В него германецът спечели и продължава да води в класирането при пилотите, докато за Уебър остана разочарованието в края, когато от пето само за една обиколка се свлече до седмо място.
Веднага се появиха слухове, че австралиецът ще прекрати след края на сезона кариерата си във Формула 1 и ще се присъедини към проекта на Порше за шампионатите за издръжливост. Бе отречено да е подписан договор между двете страни, но никой не крие, че преговорите продължават. Пред обществеността Уебър не иска да показва намерение да се отказва от Формула 1.
„През лятото ще реша, какви са плановете ми за бъдещето“, заяви вчера Уебър пред ServusTV. „Това винаги се случва по този начин. През април никога не съм правил сметки за следващия сезон. Не мисля през тази година да променям практиката си.
Радвам се на идващите състезания в Барселона и Монако и се надявам там да имам по-добър късмет. След това ще мислим за бъдещето. Все още съм гладен за успехи и искам да показвам добри резултати. За това се концентрирам изцяло към следващото състезание.“
В Бахрейн, Уебър записа своето състезание номер 200. С този резултат той се нарежда под номер 13 във вечната ранглиста по този показател. Водач със сериозна преднина е Рубенс Барикело с 324 състезания. Уебър обаче не смята, че е способен да подобри подобен рекорд.
„Никакъв шанс, нямам абсолютно никакъв шанс за подобно нещо“, продължава Уебър. „Това, което постигна Рубенс, да се задържиш 17 години във Формула 1, е рекорд, който скоро няма да бъде подобрен. Все пак мога да си представя, да карам още няколко години. Когато показваш добро представяне винаги е добре. Това е най-важното. Докато съм гладен, карам добре и ми доставя удоволствие бих карал…“
„Марк е един от малкото пилоти, за които Формула 1 означава страст“, оценява бившия си храненик и Франк Уилямс пред същата телевизия. Уебър кара за екипа на сър Франк през 2005 и 2006 г. „Тогава той не мислеше като много други сега: Аз съм млад и печеля страшно добри пари. Пилоти като Марк влагат в работата си не само своята физика, но и своя интелект.“
„Не мисля, че когато Марк дойде при нас, разчиташе на успехите, които в последствие постигнахме съвместно“, включва се в разговора и Кристиян Хорнер, тим шефът на Ред Бул. „Но той има огромен принос в тези успехи, особено в титлите при конструкторите.“
Въпреки това след случилото се в Малайзия, Уебър явно отново мисли за оттегляне, както бе преди няколко години и в Уилямс. Той изглежда доста унил, особено след неприятните за него уикенди в Китай и Бахрейн.
„Мислих за много неща след Малайзия“, обяснява в заключение Уебър. „Но все пак не мисля да прибързвам с решенията си.“