Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър с класическа победа в Монако

Уебър с класическа победа в Монако

50
0
Марк Уебър

Марк Уебър с Ред Бул спечели 70-ата Гран при на Монако, като в класическа битка удържа зад гърба си Нико Розберг (Мерцедес), Фернандо Алонсо (Ферари) и съотборника си Себастиан Фетел. Четиримата пресякоха финала на метри един след друг, след като направиха брилянтни 78 обиколки в люта битка между мантинелите. На още няколко метра зад първите четирима завършиха и Люис Хамилтън с Макларън, следван от Фелипе Маса (Ферари) и пилотите на Форс Индия Пол ди Реста и Нико Хюлкенберг. Десетката допълниха Кими Райконен и Бруно Сена.

Времето се влошаваше в хода на състезанието и в края леко заваля, което направи борбата напрегната до самия край, но както каза снощи Люис Хамилтън – Монако си е Монако и изпреварванията са все така невъзможни.

Преди началото на състезанието температурата на асфалта бе с 10% по-ниска от вчера или с 4 градуса. Според техническия директор на Заубер Мат Морис това можеше да размести сериозно съотношението на силите спрямо вчерашната квалификация и всички очакваха интригата от износването на супермеките гуми, с които стартираха всички в челото и които се използваха този уикенд за първи път през сезона.

На старта Уебър се изстреля напред от първата позиция, следван от Розберг. Алонсо отново бе много бърз и атакува, но остана зад Хамилтън, минавайки обаче пред Ромейн Грожан. Французинът закачи и Алонсо, и Шумахер и се завъртя. Удари се в мантинелите и стана меле, като в него пострадаха Пастор Малдонадо и Педро де ла Роса.

От ситуацията спечели Фетел, който се залепи шести зад Алонсо и Маса. Той бе един от едва петимата пилоти с гуми софт на старта. Вторият фаворит с тях – Дженсън Бътън – обаче бе забавен от мелето и бе 14-ти зад Хейки Ковалайнен с Катерам. На пистата излезе кола за сигурност и след като тя се прибра, същинската битка започна.

Напред бе Уебър пред Розберг, Хамилтън, Алонсо, Маса, Фетел, Райконен, Шумахер, Нико Хюлкенберг, Бруно Сена, Пол ди Реста и Даниел Рикиардо.

За няколко обиколки до 10-ия тур Уебър се откъсна напред на 1,4 сек пред Розберг. Зад него Хамилтън бе на още 1,3 сек. Алонсо вече бе с двойно по-голямо изоставане. Губеше по 0,3-0,4 сек на обиколка спрямо темпото на Хамилтън. Пилотите зад него бяха само на метри дистанция под тази граница и можеше да ползват DRS.

Стюардите започнаха разследване на инцидента на старта.

Уебър продължи да поддържа изключително високо темпо и до 15-ата от общо 78 обиколки се откъсна на 2 сек пред Розберг. Хамилтън пък изоставаше от германеца с 1,9 сек, а Алонсо бе зад него на повече от 4,2 сек или на 8,3 от лидера! Но към на тези първи серии Фернандо стана по-бърз от съперниците и доближи отново Хамилтън на под 3 секунди. Направи и най-бързата обиколка до момента в състезанието и след 19 обиколки бе само 1,9 сек зад съперника си (на 6,1 сек от Уебър). Розберг също бе по-бърз около 20-ия тур от лидера и го доближи отново на 2 сек.

В 18-ата от състезанието с повреда отпадна и Виталий Петров.

Температурата на асфалта продължи да пада и стана 34 градуса, а скоростта на Алонсо се вдигна още и вече бе 1,1 сек от Хамилтън. Всички летяха с невероятна скорост.

Фетел бе на точно 10 сек зад съотборника си, зад второто Ферари на Фелипе Маса и пред Кими Райконен, който обаче вече изоставаше от него на 4 сек и бе притиснат от Михаел Шумахер. Меките използвани гуми на Кими видимо на го държаха, а от началото на уикенда той не бе щастлив от управлението на колата.

Напред атаките се успокоиха около 25-ата обиколка и очевидно всички внимаваха за поведението на меките гуми, чиято издръжливост никой не знаеше точно заради лошото време в тренировките.

В 28-ата обиколка Нико Розберг пръв мина за смяна на гуми през бокса и се върна в колоната шести пред водещите люта битка Райконен и Шумахер.

В 29-ата в пита спряха Уебър и Хамилтън, който бе загубил целия си аванс пред Алонсо и испанецът го настигна на 0,1 сек! Кими също спря и пистата се освободи пред Михаел.

В 31-ата обиколка и Алонсо мина през бокса и вече бе пред Хамилтън, а начело бе Маса пред Фетел с твърдите му гуми. Маса също спря и начело бе Фетел пред Уебър, Розберг, Алонсо, Хамилтън, Шумахер, който не бе сменял и Маса.

В 32-ия тур Фетел имаше аванс от 11,6 сек пред Уебър, зад когото само 1,2 сек бе Розберг, на още 2,5 Алонсо, на 1,8 Хамилтън. С отлично загретите си гуми Фетел летеше и за обиколка избяга със 1,5 сек, докато съперниците се мъчеха със загряването на по-твърдите гуми софт при вече едва 33 градуса на асфалта.

Фетел все така се откъсваше и до 36-ата обиколка бе вече на 15,8 сек пред Марк, а зад гърба му Алонсо натискаше Розберг.

Бътън, както и Фетел, не бе сменял по-твърдите си гуми и се придвижи до 8-мо място. В 39-ата обиколка Дженсън смени гуми и сложи този път мекия тип, като при излизането си от бокса едва не се удари с Хейки Ковалайнен. Перес бе наказан с минаване през бокса, защото засече Райконен при влизането си в питлейна.

До 40-ата обиколка Фетел успя да избяга на 16 сек пред Уебър, но темпото на австралиеца ставаше все по-добро. На още две секунди по-назад бяха Розберг и Алонсо.

В 45-ата обиколка Фетел вече не бе по-бърз от Уебър и от бокса го извикаха за смяна, сложи суперсофт. С тях трябваше да направи 32 тура до финала, почти колкото съперниците му завъртяха в началото. Той излезе точно Люис Хамилтън, който го атакува мигновено към казиното, но Фетел запази позиция, а зад него се залепиха Хамилтън и Маса. Напред лидер отново бе Уебър, следван само на 1,2 сек от Розберг и на още секунда от Алонсо. С новите си меки гуми Фетел се залепи зад испанеца.

20 тура преди финала Уебър бе на по-малко от 2 сек пред Нико, като на излизане от тунела лидерът доста агресивно спря и направи петно на предна дясна гума. Зад гърба му Фетел пък все така притискаше Алонсо за третото място и се движеше дълго на под 1 сек зад него, но след това испанецът се отдалечи. Хамилтън пък бе настигнат от Маса с гуми в по-добро състояние. Поведението на Ферари в дългата серия с твърди гуми бе наистина по-добро.

В 62-ата обиколка Верн изпревари Михаел Шумахер, който имаше проблем и стана седми зад Маса. След още две обиколки пред Михаел вече бяха и двете коли на Форс Индия и Мерцедес прибраха най-бързия във вчерашната квалификация пилот в бокса. В същото време съотборникът му Нико Розберг настигна Уебър.

10 обиколки преди края от облаците надвиснали над трасето леко закапа и лидерите се събраха на отново на метри един от друг и започна битка за всяка педя.

Назад Ковалайнен се бореше за 12-то си място и при атаки Перес и Бътън напуснаха пистата.

Дженсън се прибра в бокса, а Перес продължи битката. Предното крило на Хейки бе счупено и той спря в бокса, но запази важната си за тима позиция пред съперниците от Маруся.