На пистата Жил Вилньов е важно да намериш баланс между топ скорост и правилното взимане на завоите, за да се представиш добре, коментира Марк Уебър.
Предстоящата надпревара ще е 203-та в кариерата на австралиеца, който се състезава от 2002 г. във Формула 1. Той е един от по-опитните пилоти на грида в момента и е бил свидетел на много промени през годините си в спорта. Сравнявайки ги с днешната ситуация (най-вече с проблемът с бързото износване на гумите), Уебър коментира:
– Вероятно момчетата, направили над 100 състезания, са видели по-различен вид надпревари от тези (в момента). Но ние видяхме толкова много промени – двигателите V10, V8, презареждането, различните формати на квалификацията. Затова това, което се случва в момента, е нормално за един пилот. Може би истинската разлика е, че в Монако започнах да пазя гумите си след третия завой! Без съмнение това е различно, но все още има хубави моменти в колата! Просто удовлетворението е по-различно сега.
Относно предстоящото състезание в Канада Уебър обясни, че в голяма степен доброто представяне там зависи от намирането на компромис с настройките на колата между квалификацията и състезанието. Но също така каза, че това е трудно да се открие заради дългите прави. Пилотът на Ред Бул сподели и че проблемите на отбора на тази писта идват от ниските нива на притискане. Причината е, че техният болид има силно прилепяне към трасето.
– Бих казал, че ритъмът в шиканите е важен, както и спирането. Да намериш удобство във взимането на шиканите може да направи разлика. Тогава идва и балансът между топ скорост и правилното взимане на завоите. Всичко това прави Монреал много интересно състезание. На квалификацията може да вали, затова вероятно настройките ще са по-ясни – допълни Уебър.