Мартин Уитмарш започва третия си сезон като шеф на Макларън, при това съвсем не леко – проблемите на тима му с новия болид МР4-26 са очевидни и широко обсъждани по време на тестовете. Днес хората от Уокинг са на Каталуния, но няма да участват в тренировките в очакване на нови компоненти от фабриката си, опитвайки се да разрешат грижите си с колата.
Междувременно обаче Уитмарш направи някои разяснения относно решенията на отбора тази зима в интервю за официалния сайт formula1.com, първото от които бе да се забави излизането на писта на МР4-26 за втората серия тестове и във Валенсия бе използвана междинна версия на миналогодишния болид. Според Уитмарш всяко подобно решение се взима с оглед цялостната работа на екипа и представлява калкулиран и стратегически балансиран риск. В случая основната причина е желанието на тима да разучи гумите на Пирели с помощта на вече добре позната платформа, за да улесни интегрирането им в пакета на по-късен етап.
– И макар да признавам, че с МР4-26 имаме грижи по отношение на издръжливостта, то все още смятаме, че точно това решение бе правилно. Отсъствието ни от пистата в четвъртък пък на практика удължава работния ни прозорец с един ден. Смятаме, че промяната в програмата ни помага да постигнем оптимална ефективност по отношение доставката на нови компоненти в толкова решителни тренировки – обясни англичанинът.
Макларън показаха през последните години, че са в състояние да подобрят значително автомобила си след старта на сезона. Миналогодишният болид обаче е смятан от Уитмарш за добър:
– Според мен МР4-25 бе доста приличен автомобил, макар очевидно да не бе толкова бърз, колкото RB6. Що се отнася до настоящата година, то е прекалено рано да се твърди нещо с абсолютна сигурност за МР4-26, както и за който и да е друг болид от 2011 г. Ясно е, че имахме някои проблеми до в тестовете момента, но сме уверени, че понастоящем нещата вървят в правилната посока.
Уитмарш тактично отказа да коментира не особено добре приетата идея на Бърни Екълстоун за изкуствен дъжд по време на надпреварите с обяснението, че по темата се изговори толкова, че не вижда нужда да дава и той мнение.
– Всичко, което ще кажа, е, че според мен Формула 1 е върхът в световния автомобилен спорт и каквито и модификации да правим, те никога не трябва да компрометират нейния характер – допълни все пак англичанинът.