Заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт обобщи финалния тест и работата на екипа на френския производител.
– Как премина вторият тест в Бахрейн от гледна точка на Рено?
– Целта за последната тренировъчна сесия бе да наваксаме част от изоставането си преди Австралия, както и да проведем репетиция на състезание. Искахме всеки от четирите ни екипа да може да изпълни всичко по време на Гран при уикенд нормално, без да се налагат импровизации за която и да е процедура или операция. Не можем да избягаме от факта, че не изпълнихме цялата си програма с всички тимове. Част от подготовката за Мелбърн е недовършена. Погледнато от добрата страна, направихме симулации на всичко – на квалификации, стартове, състезателна дистанция и дълги серии обиколки. Имаме наистина сериозен прогрес. Поправихме или намерихме начин да заобиколим някои от предишните си проблеми. Появиха се нови, които прекъсваха изпитанията, а това е разочароващо за тимовете ни.
– Имаше ли големи проблеми във финалните тренировки?
– Видяхме, че малки инциденти могат да се превърнат в сериозни проблеми и да причинят значителна загуба на време. Това е пример за незрялостта на задвижващата система. Не разполагаме със съответните защитни процедури и аварийни режими, които на този етап бихме сметнали за необходими. Това допринася за загубата на време на пистата при по-малки инциденти. Очакваме да се справяме по-добре с тези неща по-нататък. При самото каране пък тази незрялост се проявява в проблем с управляемостта и не позволява на пилотите да открият лимитите на болида си.
– Какво научихте от тестовете?
– Започнахме да се доближаваме до конфигурацията, която е значително по-близка до изпробваната на стендовете ни във Вири. Увеличихме границата на представяне на задвижващата система и напреднахме сериозно по отношение на това как да управляваме енергията на трасето. Имаме прогрес и в работата с контролните ни системи.
– Какъв е планът преди Мелбърн?
– Имаме поредица задачи отсега до Гран при на Австралия. Трябва да прегледаме всички научени уроци, да обобщим и анализираме цялата събрана информация, за да осигурим на всички задвижвани от Рено екипи колкото се може по-добър старт. Предстои ни работа по софтуера и калибровки, които трябва да преминат на симулатор, стенд и одобрение. След това идва логистичното предизвикателство да доставим задвижващите системи в Австралия. Този процес вече върви и ще приключи следващата седмица.
– Рено Енърджи F1-2014 премина ли хомологацията?
– Да. Необходимите документи и примерна задвижваща система бяха изпратени във ФИА в срока, посочен от спортните правила.
– Какви са надеждите за Мелбърн?
– Уикендът в Мелбърн ще е напрегнат! Провеждането на нормален състезателен уикенд, в който и двете коли на всеки един тим преминат сесиите без проблеми, би било голямо облекчение.