Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс започва на чисто

Уилямс започва на чисто

54
0

Снимки: Williams F1

Един от най-успешните екипи във Формула 1, този на Уилямс, направи кратко представяне на новия FW28 за представители на медиите на 27 януари във фабриката си в Гроув.

В отбора почти всичко е различно и това е един вид ново начало за тима на Франк Уилямс. Логото на тима е ново, както и трима от пилотите, нов е партньорът-производител на двигатели, както и този, произвеждащ гумите, има множество нови спонсори, както и леко променена цветова гама.

Въпреки раздялата с BMW, основните спонсори Allianz и Royal Bank of Scotland останаха. Заради тях цветовете също почти се запазиха – тъмно синьо и бяло, но в малко по-различна комбинация.

Прави впечатление появата на спонсори като ТАТА и финландската енергийна напитка Battery. Единствено без реклама остават засега площите върху кутиите на радиаторите, които може би донякъде символично са оцветени в девствено бяло.

Що се отнася до дизайна на колата, дошлият през август 2005 г. германец Йорг Цандер е следвал най-новите тенденции в конструирането на болидите за Формула 1.

Носът е относително малък, силно наклонен към огънатото предно крило, кутиите на радиаторите са пределно свити към пода с добавени към тях вертикални крилца и намален като големина еърбокс с хоризонтално крилце зад него. Задната част е много компактна до голяма част благодарение на двигателя V8 на Косуърт.

– От тази кола очаквам победи – нито повече, нито по-малко – заяви на представянето Патрик Хед.

Освен стените на кокпита, конструирани в стил Хонда, правят впечатление използваните крилца в началото на кутиите, също донякъде копирани от конкурентите от Япония. За сметка на това обаче дефлекторите пред отворите за въздух са малко по-големи от тези, използвани от представилите се до момента отбори.

Общо взето FW28 впечатлява със своя изчистен, но може би прекалено конвенционален дизайн.

За първи път от пет години насам Уилямс не успя да спечели победа през изминалия сезон. Тимът обаче е твърдо решен това да не се повтори през 2006 г. и определено е използвал всички нови решения, внедрени и от останалите екипи. Така например в отбора за първи път използваха варианта с така наречения нулев кил, който се оказа особено ефективен от аеродинамична гледна точка. Радикално е променено и разпределението на тежестите с цел да се помогне възможно най-много на новите гуми на Бриджстоун.

– Бе доста интересно да се работи върху тази кола – заяви техническият директор на екипа Сам Майкъл. – FW28 носи бремето на раменето си да изкара Уилямс отново на върха. Във Формула 1 има много добри отбори, но е лесно те да бъдат победени. Просто трябва да имаш по-добра кола от тяхната. Заради присъединяването на Косуърт и Бриджстоун в аеродинамично отношение дизайнът ни се различава доста от миналогодишния. Сигурно е, че за нас бе много интересно да работим върху тази кола.

Що се отнася до промените извън аеродинамиката, заради интеграцията на новия мотор на Косуърт и гумите на японците от Бриджстоун предното и задното окачване са изградени изцяло наново. Въпреки някои трудности, изпитани по време на зимните тестове, никой в отбора не се съмнява че колата ще изведе тима там, където му е мястото – на върха.

Новите партньори от Косуърт също са уверени в успешното си сътрудничество с екипа на Уилямс. Раздялата с BMW означаваше ново начало за сър Франк и неговия тим. Така той се обърна към един доста добре познат, макар и малко позабравен партньор, с когото успеха в Гран при вече е постиган, макар и далеч назад в миналото. С Косуърт са свързани част от славните години на отбора и след като не успя да си намери голям производител, който да ги снабдява с мотори, Уилямс се принуди да запълва дупките с частник. В това обаче специалистите от Гроув не виждат недостатък, а определено предимство.

Раздялата с баварците бе известна отдавна и това позволи на отбора да се договори доста бързо с новите си партньори, чийто двигател бе готов още в средата на миналата година. Предимството от този факт е, че FW28 бе напаснат доста точно и достатъчно рано към новия силов агрегат. Освен това Уилямс са единственият отбор, който ще получава 2,4 л V8 двигатели от Косуърт и това позволява всичко да бъде уточнено прецизно без някоя от двете страни да се съобразява с някой друг.

Съвместната работа на писта, която започна през …>>>