Рядко преди началото на сезона екипи, пилоти и експерти са били толкова неориентирани по отношение на фаворитите, проблемите и развитието на първите състезания. Новият регламент причини доста грижи на отборите и обърка доста сметки, предвиждания и намерения.
Поне за момента след видяното от тестовете се смята, че тимовете със задвижващи системи на Мерцедес (едноименния отбор, Макларън, Уилямс и Форс Индия) изглеждат най-добре подготвени. Ферари също не трябва да бъдат отписвани, но Ред Бул определено имаха най-сериозни трудности. По същия начин вижда картината и Дженсън Бътън.
„Двата най-силни и константно представящи се отбори за момента са Мерцедес и Уилямс“, скромничи пилотът на Макларън. „Това са екипите, които всички ще се стремят да победят. Разбира се не е приятно, когато изоставаш от някого, но въпреки това се радвам много за сър Франк, чийто тим изглежда е направил силна кола този сезон.“
Как обаче стоят според него нещата при Макларън? Тимът започна предсезонните изпитания с най-добри времена, но в края също изпита проблеми със сигурността.
„Ако погледнем първоначалните пакети от първия тест на Херес, тогава можеше да се чувстваме спокойни. Ние обаче не успяхме да изпробваме новия си пакет, защото имахме някои проблеми. Така че просто не знаем, къде точно се намираме спрямо останалите.“
Същото според британеца важи и за Ферари, който Бътън не бърза да оценява като третата по бързина кола. И докато Форс Индия твърдо е в кръга на фаворитите според него, Ред Бул също не бива да бъде подценяван.
„Когато бяха на пистата изглеждаха бързи и съм сигурен, че ще дават много силни времена в квалификациите. Не съм сигурен обаче какво ще е темпото им в състезание. Трябва да се изчакат първите три-четири състезания, за да се даде ясна оценка за състоянието на отборите и колите им.
За всеки един отбор ще е трудно да завършват състезанията. Но който завърши може и да попадне в точките, което е големият шанс за малките отбори.“