Уилямс не бърза да прави заключения, свързани с подобренията в болида на Александър Албон. Според думите на Джеймс Ваулс, екипът остава предпазлив по отношение на степента на корелация между данните от симулатора и цифрите, генерирани от новостите в единия автомобил FW45. Причината за тази предпазливост е заради голямото количество дъжд по време на уикенда в Канада.
Уилямс представи сериозно обновен автомобил по време на уикенда в Монреал. Актуализациите обаче бяха само в колата на Албон. Англо-тайландският състезател показа много добро темпо и дори влезе в третия сегмент от квалификацията
Албон финишира на седма позиция в състезанието за Голямата награда на Канада. Пилотът на Уилямс изкара невероятен стинт с твърдите гуми на Пирели. Той успя да задържи позицията си благодарение на невероятната топ скорост на неговия болид. Така той изравни най-добрия резултат за тима от Гроув, записан в Гран при на Унгария 2021.
Ваулс бе попитан дали актуализациите в FW45 са кореспондирали добре с данните от CFD на отбора, както и данните от въздушния тунел. Британският специалист отговори, че Уилямс не разполага с достатъчно информация, за да направи правилна оценка на новостите в болида на Албон.
„Трудно е да се даде пълен отговор на този въпрос. Знаем, че количеството на сухите тренировки в свободните тренировки беше много ограничено, докато състезанието все още беше възпрепятствано от други обстоятелства“, сподели Ваулс.
„За да корелирате даден пакет, се нуждаете от голям брой обиколки в нормални условия. Така ще разберете къде точно се намирате“, добави шефът на Уилямс.
Според Ваулс, въз основа на първоначалните данни, събрани в Монреал, цифрите са изглеждали добрe. Той подозира, че има още скорост, която може да се отключи от новата версия на Уилямс FW45
„Не мисля, че разполагаме с достатъчно информация, за да кажем: „Достигнат ли е пълния потенциал?“, каза Ваулс. „Данните от свободните тренировки със сигурност изглеждат добре. Но все пак ще ни трябват повече писти и време, за да се уверим в това.“
„Можем ли да намерим още представяне? Подозирам, че е така. Всеки път, когато въвеждаме пакет в автомобила, са необходими няколко повторения, за да се постигне абсолютна точност по отношение на прозореца на настройките, в който искате да работите. Затова очаквайте повече информация по този въпрос през следващите няколко състезания“, обясни Ваулс.
Новите компоненти в болида на Уилямс включваха ново шаси и сериозно променен под. Неговата цел беше да увеличи притискащата сила. Ваулс смята, че промените в крайна сметка ще подобрят представянето на автомобила на всякакви типове писти.
„Подобренията, които бяха поставени на автомобила, са такива, които генерират притискане и вертикално натоварване на автомобила“, разкри шефът на Уилямс.
„Това, в зависимост от пистата, ще ви даде повече или по-малко резултати. Тук зависи и от това колко чувствителен е автомобилът към това число на притискащата сила. Но в крайна сметка това ще ни направи по-бързи на всички писти. Въпреки това базовото свойство на автомобила, че е по-добър на писти с повече дълги прави, ще остане същото“, завърши Джеймс Ваулс.
Just some FW45 appreciation 🤩🔥#WeAreWilliams pic.twitter.com/JEdKRGIpIv
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 22, 2023