Уилямс ще загуби през тази година близо 24 млн. евро, след като Ягуар реши да прекрати развивания от двете фирми проект за хибридна суперспортна кола. Развитието на Ягуар C-X75 бе започнато през 2010 г. и се предвиждаше той да се задвижва с 1,6-литров турбо двигател и два електромотора. Очакваше се скоростта на колата да достига 330 км/ч, а цената му да бъде 1,2 млн. евро.
Нестабилната икономическа ситуация обаче стана причина през декември миналата година Ягуар да обяви, че колата вероятно няма да влезе в серийно производство. Решението повлия на приходите на Уилямс, който през миналата година се покачиха с 22% до 156,6 млн. евро. През тази година обаче според предвижданията на швейцарската банка Белвю те ще са 120,3 млн. евро.
Банката бе единствената която пусна акции на Уилямс на борсата във Франкфурт през 2011 г. След края на споразумението с Ягуар от екипа се опитват да намерят нови приходи, които да изравнят предвидената загуба. През миналата седмица Уилямс сключи договор за снабдяване с батерии на новите серии Формула Е. Според него на екипа на сър Франк ще бъдат изплащани до 11,8 млн. евро годишно след като серията стартира.
Банката описва Уилямс като една „изключително атрактивна възможност за инвестиции с дългосрочни възможности за растеж“. Тя предвижда повишаване на чистата печалба и намаляване на разходите до 47,1 млн. евро. Това ще превърне нетната загуба от 5,7 млн. евро през 2012 г. в печалба от 11,2 млн. евро за 2013 г.
Загубата през миналата година дойде от формалност в баланса, след като на екипа не бе позволено да запише еднократен транш от 11,6 млн. евро към приходите, който дойде от търговското споразумение отбора да остане във Формула 1 до 2020 г. Плащането бе направено, но трябва да бъде върнато, ако отборът се оттегли преди 2015 г. Въпреки че тимът няма намерение да се оттегля, плащането не бе записано за миналата година.
„Нашата стратегия е да продължим да растем и да позволим на притежателите на нашите акции да получат добри доходи в дългосрочен план“, обясни сър Франк. „Това трябва да стане чрез подобрено представяне на пистата и една амбициозна програма за диверсификация, чрез която нашите технологии да предложат нарастващ брой начини за приложение. 22% нарастване на оборота от миналата година е окуражаващ знак за нас и ние гледаме с оптимизъм в бъдещето.“
Основните приходи на Уилямс идват от наградни фондове и спонсори, като най-големият партньор на фирмата е венецуелската държавна нефтена компания PDVSA. Храненикът й, Пастор Малдонадо, спечели през миналата година първата победа за Уилямс от 2004 г. насам. Екипът завърши миналия сезон на осмо място. Сега обаче е с място надолу и след седем състезания все още очаква своята първа точка за този сезон. Последната спечелена титла пък бе през 1997 г. и за да се опита да промени бъдещето си към по-добро, през миналия месец отбора смени доставчика си на двигатели за следващата година. Така вместо Рено, турбо двигателите през 2014 г. ще идват от Мерцедес.
Франк Уилямс държи 50,3% от акциите на отбора. 19,4% са листвани на борсата във Франкфурт. Спортният директор на Мерцедес, Тото Волф, пък притежава 16%, които смята да продаде в скоро време след като през януари премина при конкурентите.