Уилямс също се опитва да намали теглото на своя болид. Британският отбор заяви, че променената разцветка в Австралия, е резултат от усилията за намаляване на килограмите на автомобила FW44 от F1.
Тази година повечето отбори от F1 се борят да се вместят в ограниченията за тегло от 798 кг. Допълнителните килограми бяха предизвикани от новите изисквания за безопасност и преминаването към 18-инчови гуми на Пирели.
Редица тимове са принудени да стигнат до крайности в опитите си да намалят теглото, тъй като се опасяват, че губят твърде много време за обиколка.
Астън Мартин разкри, че е премахнал зелено боядисаните зони на своя автомобил, за да спести около 350 грама. Макларън също премахна оранжевата боя от въздушната си кутия за първото състезание от сезона.
Съвсем наскоро Уилямс се присъедини към групата отбори, които използват големи части от автомобила си от необработени въглеродни влакна. Британците премахнаха някои боядисани зони около страничните стойки и въздушната кутия, които преди това бяха в тъмносиньо или лъскаво черно.
Ръководителят на отдела за представяне на автомобилите на базирания в Гроув отбор Дейв Робсън заяви, че тази година за всички е било доста трудно да се доближат до лимита за максималното тегло.
„Всички искат автомобилът да е по-лек. Не знам доколко е очевидно, но схемата на оцветяване е различна. Това отчасти е свързано с намаляване на теглото на боята върху автомобила“, каза той.
„Не знам къде се намираме в категорията на автомобилите с наднормено тегло нагоре и надолу по питлейна. Много е трудно да се разбере колко тежи всеки един болид. При тези автомобили е абсолютно предизвикателство да ги вкараш под лимита. Това е нещо, върху което можем да продължим да работим.“
Уилямс спечели първата си точка за сезона в Гран при на Австралия благодарение на Алекс Албон. Англо-тайландският пилот направи блестящ дълъг стинт с твърди гуми, за да класира автомобила си на 10-то място след преминаване през бокса в последната обиколка.
Според Робсън намирането на най-добрия баланс е основното нещо, което в момента затруднява Уилямс.
„Имаме няколко ограничения„, казва той. „Има една постоянна тема по отношение на баланса, за която пилотите изразиха мнението си. Ние се опитваме да я подобрим, откакто пристигнахме на тестовете в Бахрейн.“
„Определено постигнахме известен напредък. В момента се подготвят няколко нови компонента, които трябва да помогнат за това. Така че трябва да се справим с някои от тях.
„Що се отнася до височината на возилото, настройката и подскачането, смятам, че вече сме доста близо до това да можем да го управляваме в правилния прозорец“, завърши Дейв Робсън.
The #F1Sprint returns in Imola. Get ready for a busy weekend! 💪
Fri ➡️ FP1 & Quali
Sat ➡️ FP2 & #F1Sprint
Sun ➡️ #EmiliaRomagnaGP pic.twitter.com/DIbXqA0RMK— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 19, 2022