Уилямс ще обяви бъдещия си доставчик на двигатели до края на годината. Според Джеймс Ваулс, екипът не трябва да отлага въпроса, свързан с използването на новото поколение задвижващи системи.
Уилямс използва задвижващи системи на Мерцедес от началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. Преди това отборът от Гроув си партнираше с Рено, Косуърт и Тойота. Въпреки дългогодишното сътрудничество с Мерцедес няма никаква гаранция, че британският тим ще продължи да използва двигатели на германците и при влизането на новите технически правила след три години.
Новият директор на Уилямс Джеймс Ваулс е бивш кадър на Мерцедес. Британският специалист прекара повече от десетилетие в германския отбор и бе един от най-доверените хора на Тото Волф. Сега Ваулс реши да тръгне по свой път и да направи следващата стъпка в кариерата си. Макар да е бивш кадър на Мерцедес той заяви, че няма да превръща Уилямс в „младежки“ тим на германците
Тепърва ще се разбере дали Уилямс ще продължи да използва двигатели на Мерцедес или пък ще реши да разчита на друг производител. Ваулс обеща, че решението по този въпрос бъде взето в някакъв момент през този сезон. Следователно така ще се даде време на тима да се справят с евентуален преход от един производител към друг.
„Ясно е, че сме доволни от отношенията ни с Мерцедес които съществуват от много години“, каза Ваулс.
„Те бяха лидери в производството на задвижващи системи от началото турбо-хибридната ера. Благодарение на тях Уилямс също постигна значителен напредък в началото на ерата през 2014 г.“
Ваулс обаче заяви, че в даден момент Уилямс трябва да се вземе в ръце и сам да определя съдбата си в F1.
„В един момент трябва да си отговорен за собствената си съдба. Това няма как да се случи когато разчиташ на някой друг да ти осигури части.“
„Колкото и добри да са компонентите на другите екипи, в крайна сметка така и не знаеш каква ще е посоката на развитие в аеродинамичен план. Обикновено решението се определя от производителя на тези части“, каза още шефът на Уилямс.
Възможни алтернативни доставчици на двигатели за Уилямс са Хонда, Рено, както и Ауди и Ред Бул Форд. За момента обаче японският производител не е гарантирал участието си в спорта след края на 2025 г. Рено също не е добър вариант като се има проблемите на тима при последното партньорство с французите. От Ауди пък неколкократно заявиха, че не планират да доставят силови агрегати на клиентски отбори още в първата си година в спорта. Следователно реалните опции за Уилямс са Мерцедес или Ред Бул Форд
„В момента разглеждаме всички възможности за 2026 г. Тук се включват както Мерцедес, така и други производители на оригинално оборудване“, заяви Ваулс.
„Трябва да направим преглед на пазара и скоро да вземем решения за това къде се намираме по отношение на доставчика на задвижващи системи.“
„Това трябва да се случи до края на тази година. Смятам, че ще е трудно да видите отбори, които да се отклонят от сегашния си модел след 2023 г.“
„За да печелите шампионати, трябва да разполагате със силен двигатели. Следователно трябва да получите силна подкрепена от даден производител. Това е начинът, по който трябва да успеем да си пробием път след като не можем да създадем свой силов агрегат“, добави Джеймс Ваулс.
Clever @Duracell placement, eh? 😏#WeAreWilliams pic.twitter.com/En5eLEzlXx
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 11, 2023