Макларън в момента изживява тежък момент. Както стана известно техническият директор Пади Лоу вече има договор с Мерцедес за следващата година и веднага бе понижен в длъжност. Освен това новата концепция на предното окачване не оправда очакванията поне в първото състезание и от екипа дори не изключиха възможността да се върнат към миналогодишната кола. Освен това за първи път през тази година екипът ще плаща на Мерцедес за двигателите, които получава. За капак на всичко това дългогодишният главен спонсор на Макларън, телекомуникационната компания Водафон преди броени дни обяви, че се оттегля от спорта.
Въпросът сега е дали екипът от Уокинг ще бъде сполетян от съдбата на Уилямс след напускането на BMW, което отведе до сериозен отлив и на спонсори. Освен това високотехнологичния завод Парагон гълта доста средства, както и производството на суперспортни цивилни автомобили, докато приходите в никакъв случай не следват разходите. Това обаче изглежда не тревожи тим шефът на Макларън, Мартин Уитмарш.
„В момент усещаме предизвикателството Формула 1 в пълната му сила“, обяснява Уитмарш пред Аутоспорт. „Финансите на фирмата ни са достатъчно стабилни. Имаме няколко дългосрочни договора в запас, така че от тази гледна точка не се притеснявам. Много повече в този момент ме притеснява конкурентоспособността на колата ни, отколкото подобни дългосрочни теми.“
Очаква се, че с привличането на Перес е подсигурен и дългосрочен договор с компанията на неговия спонсор Карлос Слим. Привличането на Телмекс със сигурност би запълнило празнината, оставаща след Водафон.
„Най-късно до края на годината ще обявим, кой ще бъде главният ни спонсор догодина. Макларън е спечелил от 1966 г. насам 182 състезания. Спечелили сме след влизането си в Гран при повече от ¼ от състезанията, в които сме участвали. Върховете и спадовете са част от спорта, така че сме убедени, че ще намерим пътя напред.
За 50 години сме имали само четири главни спонсори. Убедени сме, че бъдещето ни е осигурено.“