Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уитмарш няма да убеждава противникови отбори за теста с Пирели в Остин

Уитмарш няма да убеждава противникови отбори за теста с Пирели в Остин

81
0
Мартин Уитмарш

Оплакванията на противникови отбори относно възможността Макларън да направят тест с Пирели на пистата в Остин (Тексас) са нелогични, заяви шефът на тима от Уокинг Мартин Уитмарш.

Ръководеният от него екип няма да прави планираните изпитания. Макларън обмисляха да участват в пробите с болида си от 2011 г., за да помогнат на Пирели в развитието на гумите за следващия сезон във Формула 1. Идеята бе тестът да се състои преди Гран при на САЩ, но други тимове изразиха недоволство, тъй като смятат, че Макларън биха се сдобили с предимство за надпреварата в Остин.

При това положение от ФИА отказаха одобрение на сесията. Уитмарш не бе изненадан от оплакванията, но според него става дума за неправилно насочена параноя, която ще навреди подготовката на Пирели за 2014-та.

Мисля, че тестове с колата от 2011 г. и – при цялото ми уважение към тях – Оливър Търви или Кевин Магнусен нямаше да са ни страшно полезни. Разочарованието не е чак толкова лошо, но Пирели наистина искаха да проведат тренировките. Те са изправени пред сериозно предизвикателство по отношение на задните гуми за догодина, а ние им отказваме шанс да работят по тях. Това определено не е добро – заяви Уитмарш.

Той допълни, че няма да се опитва да убеждава никого, след като бе заявил, че ще уважи мнението на останалите отбори:

Питаха ме вече дали няма да се пробвам, да споря. Но всъщност няма значение, че говорим за колата от 2011-та или гумите за 2014-та – хората ще превърнат всичко в „Макларън получават предимство”. Така че става дума за възприятие. Разбирам позицията на ФИА. Не съм изненадан, но не намирам позицията (на други екипи) за рационална.

Помолен да коментира плановете за теста, шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че в съвременната Формула 1 ситуацията е такава, че дори с двегодишен болид може да се научи нещо допълнително.

Според мен би било по-разумно изпитания да се провеждат след състезанието, а не преди него. След финала (на съответната надпревара) едни проби няма да имат директно влияние върху тазгодишния шампионат – допълни Хорнер.