Това, че Макларън се представя далеч от очакванията за отбор от неговата класа се видя съвсем ясно и в петото състезание за сезона в Испания. Голяма част от феновете и дори пилотите с умиление си спомнят за колата от миналата година, която бе може би най-добрата всички на решетката. Тим шефът Мартин Уитмарш е всичко друго но не и доволен от представянето до момента, но не смята да се предава и показва боен дух.
„Сегашната ситуация е доста нерадостна и дори болезнена“, обяснява Уитмарш. „Но ние продължаваме да вярваме, че победа през този сезон за наш пилот е възможна. Ще се опитаме да направим всичко възможно, за да възвърнем позициите си, на които сме свикнали ние и феновете да се виждаме.
За съжаление в нашия спорт чудеса не са възможни. Скоростта не може да дойде от нищото. Нямаме всички отговори и решения на проблемите си, за да можем да обърнем ситуацията на момента. Но правим всичко за това.“
Да се направим революционна промяна на най-успешната кола на екипа от последните години сега вече се вижда като грешно решение за Уитмарш. Въпреки това да се говори по този въпрос и да се изказва съжаление в настоящето нямало никакъв смисъл. По-важното било да се работи здраво и да се гледа напред в бъдещето.
„Работата с тези гуми е едно сериозно предизвикателство за всички отбори. Цялата работа е доста напрегната и за пилотите, и за инженерите. Те са изключително чувствителни и трудни за разбиране.“
Гумите обаче били основния проблем на отбора.
„Да, гумите са еднакви за всички, но смятам, че ролята им в модерната Формула 1 е прекалено голяма.“
За да разберат по-добре гумите, някои от шефовете на някои от екипите натискат за въвеждането на тестове и през сезона. Това обаче не е решение според Уитмарш.
„В един перфектен свят бих казал: Да. Трябва обаче да се погледне моментната икономическа ситуация, в която много от отборите имат финансови проблеми. За да можеш да провеждаш тестове и в същото време да участваш в 19-20 състезания годишно, за това нещо ти трябва допълнително хора, един отделен тим или отдел с допълнително оборудване. Според моите изчисления това ще оскъпи бюджета с 15 млн. евро годишно, което не е по силите на голяма част от отборите.