След Гран при на Бахрейн главният изпълнителен директор на Макларън Мартин Уитмарш направи разбор на състезанието, като първо, разбира се, обърна внимание на грешката на Люис Хамилтън на старта на надпреварата.
– Беше процедурна грешка – двигателят му бе включен в неправилен режим, което доведе до включване на антиблокиращата система, така че всички останали го изпревариха, докато той се опитваше да потегли – обяснява Уитмарш. – Като отбор обаче не е обичайно за нас да укоряваме публично пилота си. Процедурата ясна ли е? Достатъчно ли е опростена? Трябва да прегледаме тези детайли.
Освен това обаче англичанинът обяснява много ясно и внимателно ситуацията при удара с Фернандо Алонсо (Рено) във втората обиколка. Той също опровергава слуховете, че испанецът нарочно е натиснал спирачките пред бившия си съотборник:
– Това е интересна ситуация за нас на питуола, защото когато видим такъв инцидент, трябва да реагираме, да поправим автомобила, да прегледаме вариантите с горивото, които биха могли да му помогнат да възстанови позиции и така нататък. В конкретния момент обаче не знаехме как точно ще се развият нещата. Хора идваха веднага след състезанието и питаха дали пилотът пред него не е натиснал спирачките, но не можехме да отговорим. Едва когато отидох в офиса на инженерите и започнах да преглеждам данните, осъзнах, че сензорите от горния елемент на предното крило са изчезнали около две секунди преди инцидента, което означава, че внезапно е загубил аероприлепяне. Не сме анализирали защо е станало това, но предполагаме, че структурата е било отслабена от предишен инцидент. За да сме честни към Люис, този елемент може сам да се е счупил, но преди това никога не се е случвало, така че контакт е най-вероятната причина. Определено няма доказателства за това, че Фернандо е направил нещо нередно. Ударът пък повреди и други елементи по колата на Люис освен крилото, след което той трябваше да се справя възможно най-добре.
Ситуацията с Хейки Ковалайнен също не бе лесна за тима на Макларън. Според Уитмарш фактът, че финландецът даде най-бързата обиколка в надпреварата е положителен, но и показва, че потенциалът на колата не е използван максимално.
– Хейки е с нас от 11 седмици и става все по-силен и по-силен. Усещането вътре в отбора е, че все още не сме видели най-доброто от него. Люис също смята така, а това е добре, защото знае, че ще трябва сам да подобри и собственото си представяне. И двамата са много амбициозни и съм наясно, че всеки отбор винаги твърди, че пилотите в него се обичат, но всички в Макларън усещат истинското възхищение между нашите състезатели. Те искат да се победят един друг, но честно и почтено – допълва Уитмарш.
Главният изпълнителен директор на Сребърните поздравява и BMW Заубер за прекрасната работа, която са свършили. Според него благодарение и на намесата на немско-швейцарския екип битката в шампионата ще е много интересна и напрегната.