Една от най-обсъжданите през зимата теми бе привличането на няколко инженери от Макларън във Ферари. Специалистите бяха подбрани от настоящия технически шеф на Скудерията Пат Фрай, но напускането им не тревожи отбора в Уокинг, заяви шефът на тима Мартин Уитмарш по време на днешното представяне на новия MP4-27.
– Да, загубихме някои хора. Инженерите ни са привлекателни за съперниците. Те обаче не са твърде много. Нашият отбор определено има специфични изисквания към специалистите, а и привлякохме нови хора, но не чувствахме нужда да го разгласяваме надлъж и шир – коментира Уитмарш.
Той призна, че загубата на време на миналогодишните предсезонни тестове се е отразила негативно на Макларън като цяло, но продължи с твърдението, че екипът се е възстановил изцяло.
– Да, тогава нямахме нито скорост, нито издръжливост. И въпреки това пристигнахме достатъчно подготвени и конкурентоспособни за първия старт, което изненада доста хора. Темпото ни на развитие е изключително. Сезон 2012 г. пък ще е важен за Макларън, след като завършихме предходните две години като вицешампиони при конструкторите. Сега сме решени да се борим и за двете титли – допълни Уитмарш.
Той продължи с изявлението, че е изключително горд с усилията както на работещите в момента в завода инженери, така и с работата на Макларън по привличането на млади хора и увеличаване на интереса към спорта като кариера в университетите и училищата:
– Инженерният ни екип продължава да се развива и разраства. Оглавяващите департаментите имена са добре известни – Тим Гос, Пади Лоу и Нийл Оутли. Аз съм изключително горд и с усилията ни в инвестиране и привличане на млади инженери, както и работата в училищата с оглед бъдещо развитие във Формула 1. Настоящият ни екип е съставен от изключително отдадени хора, а МР4-27 е резултат от техните усилия. Това е красив автомобил – според мен е перфектната база, която да ни помогне в борбата в първенството. Има видими разлики спрямо миналогодишния болид, но по-големите промени са под външната обвивка.
Уитмарш бе категоричен, че Ред Бул ще продължат да са много силни и през 2012 г., докато Ферари и Мерцедес ще се постараят да напреднат значително.
– Нямаме никакво време и това, което виждате днес, е само началото. На пистата в Австралия ще има съвсем различен автомобил, а освен това той ще продължи да се развива и през останалата част от сезона – каза той.