Макс Верстапен не възнамерява да промени стила си на управление, само защото негови съперници са недоволни от това как кара. Това заяви самия пилот на пистата Монца, където този уикенд ще се проведе Гран при на Италия.
Маневрите на холандеца от надпреварата в Белгия бяха основна тема на разговор в падока на легендарното трасе. Състезателите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел дори си уредиха специална среща с рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг, за да обсъдят поведението на писта на Макс. Въпреки целия шум и преобладаващото неодобрение към действията му обаче, Верстапен бе категоричен, че няма да променя стила си.
„Честно казано, за мен Спа е приключен епизод. Смятам, че като цяло уикендът ми там бе страхотен и ми достави огромно удоволствие. Относно станалото в състезанието – такива неща се случват понякога, но сега съм фокусиран върху Монца. Съсредоточавам се, старая се да работя упорито и да си изпълнявам задачите, да покажа стила си на каране, какъвто бе и преди. Нека го обясня така. Представете си, че [Златан] Ибрахимович го сложат за защитник. Ще му хареса ли това на него, само защото други хора смятат, че е по-добър на този пост? Не смятам, че би ги послушал. Ако обича да атакува, ще иска да атакува. И аз няма да променя стила си на каране понеже други пилоти ми казват да го сторя”, заяви Макс.
Пилотът на Ред Бул допълни, че може да работи само върху това да не попада в ситуация като тази на Сурс: „В колата е трудно да видиш всичко. Когато прегледаш видеото, ситуацията е доста ясна. Но такива неща стават, никой не получи наказание, така че всичко е наред. Мисля, че си научихме урока. Дори опитен пилот може да извлече поука.”
Естебан Окон, който дебютира в Белгия с екипа на Мейнър, отбеляза от своя страна, че Верстапен кара по начина, по който го е правел и във Формула 3. Холандецът спечели 10 от 33 кръга и завърши трети през първия си сезон в шампионата (2014 г.), а френският му съперник триумфира с титлата, макар да имаше един успех по-малко.
„По принцип има ясно правило и според него можеш да направиш само една защитна маневра. В текста обаче не се казва, че трябва да направиш движението достатъчно рано, за да може противникът да контраатакува. Макс се движи на ръба, като досега не е имало катастрофа или нещо подобно. Затова и се измъква. Всеки път в F3, когато стореше същото, се отърваваше”, обясни Естебан пред Скай.
Междувременно Чарли Уайтинг се срещна тази сутрин с Верстапен и тийм мениджъра на Ред Бул Джонатан Уитли. Предполага се, че са разговаряли за това какво е приемливо и какво не на пистата.