Начало Избрани В Алпин не съжаляват, че са жертвали надеждността на новия двигател за...

В Алпин не съжаляват, че са жертвали надеждността на новия двигател за сметка на по-добра производителност

1398
0
Алпин А522 Рено
снимка, Алпин

Шефът на Алпин Отмар Шафнауер е убеден, че в Рено са направили правилен избор за двигателя през този сезон. Френският производител реши да заложи на по-добра производителност за сметка на надеждността на мотора Renault E-Tech RE22.

Алпин бе отборът с най-много проблеми със задвижващата система от началото на сезон 2022 в F1. Френският отбор загуби огромен брой точки заради ниската надеждност на новия двигател на Рено. От друга страна има сериозно подобрение в мощността на мотора, която позволява Алонсо и Окон да разполагат с добра скорост на правите.

Последните проблеми с мотора на Рено бяха в Мексико Сити. Тогава Алонсо се оттегли няколко обиколки преди финала заради проблем в единия от цилиндрите. Испанецът бе видимо разочарован от поредната авария в мотора на неговия болид. В началото на октомври както Алонсо, така и Окон отпаднаха след повреди в задвижващата система.

Шафнауер настоява, че проблемите до голяма степен са резултат от общия стремеж към повече ефективност на силовия агрегат. Според него, надеждността може да бъде подобрена по време на зимната пауза.

„Не трябва да забравяме, че в началото на годината взехме това решение. Това се случи малко преди пристигането ми в Алпин. Смятам, че беше по-удачно да заложим на повече производителност, отколкото надеждност“, сподели Шафнауер.

„Ако бяхме тръгнали по друг път, сега задвижващият агрегат щеше да бъде замразен. Затова взехме съзнателно решение да разширим възможностите си и да отстраняваме проблемите с надеждността. ФИА позволява подобни неща. Така че това беше правилно стратегическо решение.“

„Сега ще можем да поправим всички проблеми, с които се сблъскаме. Ако се наложи да сгрешим, просто ще изместим границата на производителността. Всички знаем, че развитието на моторите и увеличаването на мощността е забранено до 2026 г. Въпреки това могат да се правят промени, свързани с надеждността на мотора.“

„Можем да го направим всичко това през зимата. От стратегическа гледна точка смятам, че това беше правилното решение. Все още ни остават две състезания, за да удържим четвъртото място при конструкторите. Вярвам, че сме способни на това“, добави шефът на Алпин.

Шафнауер заяви, че не се интересува с каква разлика Алпин може да завърши пред Макларън.

„Не, на този етап не ме интересува. Надявам се през зимата да подобрим още повече надеждността. Все пак не можем да увеличим мощността“, продължи Шафнауер. „Не трябва да забравяме, че този задвижващ агрегат трябва да издържи до 2026 г. Поради тази причина вярвам, че избрахме правилната стратегия.“

„Смятам, че сме на добра траектория. Нека видим какво ще донесе следващата година. Но краткосрочната ни цел е достатъчно силна надеждност в следващите няколко състезания и завършване на четвърто място при конструкторите.“

Шафнауер заяви,  че подразделението за двигатели на Рено във Вири-Шатийон знае какво трябва да направи, за да реши всички проблеми с издръжливостта на мотора.

„Да, там знаят по-добре нещата от мен.  Затова ги попитах за повредата на цилиндъра [в Мексико]. Въпреки че прекарах седем години и половина в отдела за двигатели на Хонда, те имат много по-задълбочени познания и ще разберат нещата по-добре.“

„Но, както казах, всеки път, когато имаме проблем, го отстраняваме за постоянно. Повредата в мотора на Алонсо няма общо с това, което се случи в Сингапур“, допълни Отмар Шафнауер.