В Астън Мартин имаше надежда за уикенда в Остин, Тексас, където тимът от Силвърстоун има новости за болидите си AMR23. Това е последният пакет обновления за сезон 2023 и в отбора се надяваха те да им помогнат да си върнат поне част от изгубеното през последните месеци темпо. В единствената свободна тренировка обаче имаше проблем със спирачките. Ланс Строл на практика изпусна цялата сесия. Фернандо Алонсо успя да работи повече, но недостатъчно. Впоследствие и двамата отпаднаха още в Q1 на квалификацията.
„Тази обиколка бе възможният максимум“, мрачно отбеляза Алонсо, който остана 17-ти и за първи път този сезон не стигна до Q3.
„Загряващата обиколка не бе идеална с целия трафик. Много зле беше ситуацията. Мисля, че пресякох линията секунда след финала. Започнах тура твърде близо до други болиди. Но усещането в самата обиколка бе за добро темпо. Да видим дали ще успеем да направим спринта като хората, защото Гран при стартът вече тежко пострада“, коментира още двукратният световен шампион.
„Имаше твърде много неизвестни по отношение на това как работят новите неща по колата. Така че в квалификацията работихме на сляпо и резултатите са очевидни. Нищо повече не можем да направим, защото сме в условия на закрит парк. Този уикенд ни служи и като тест за догодина, но е доста болезнено. Да видим какво може да научим в оставащите сесии“, допълни Алонсо.
The first time this season Fernando Alonso has not made Q3 😩#USGP #F1 pic.twitter.com/71dSlbGgV4
— Formula 1 (@F1) October 20, 2023
Ланс Строл също имаше чувството, че върви прилично, но резултатът му бе 19-то време. Канадският пилот, който е един от най-критикуваните състезатели в момента, имаше само 5 тура преди квалификацията.
Според шефа на тима Майк Крак класирането не отговаря на потенциала на AMR23.
„В свободната тренировка предните спирачки и на двете коли прегряваха. Това ни коства ценно време за подготовка. Изоставането си пролича в квалификацията, в която разликите бяха изключително малки“, обясни Крак.
Междувременно Дженсън Бътън заяви, че поведението на Ланс Строл в Катар бе недопустимо. Случаят бе разследван от ФИА и пилотът се извини. Крак и Лорънс Строл подчертаха неколкократно, че Ланс бе сполетян от сериозен малшанс този сезон. Световният шампион за 2009 г. обаче посочи, че всички в спорта са големи хора и трябва да се държат като такива.
„Да, със сигурност част от проблемите се дължат на лош късмет. Има три основни неща. Първо, може би колата не му пасва съвсем добре. Второ, малшанс. Но за мен големият проблем са глупостите извън пистата. Един пилот е подложен на стрес в различни ситуации. Той обаче трябва да се контролира, да има повече уважение към тима си, към хората, с които работи. Строл загуби доста от това през последния състезателен уикенд (преди COTA). Надявам се да го е осъзнал и да внесе корекции в поведението си“, коментира Бътън.
„Знам колко е трудно, какво напрежение се оказва на пилотите. Понякога можеш да бъдеш извинен за държането си, но друг път просто не си прав. Това е спорт за възрастни хора и подобно поведение е недопустимо“, добави той.