По време на петъчните свободни тренировки от Астън Мартин изпробваха ново задно крило на колата си. Новият дизайн обаче предизвика дискусии тъй като изглежда коренно различен от този на останалите отбори и до голяма степен наподобява задните крила, използвани през миналия сезон.
От британския тим твърдят, че съгласували новия дизайн с ФИА при всяка стъпка от процеса на разработката и затова са сигурни в легалността на новите части. Според някои от останалите отбори обаче тази интерпретация не спазва намеренията на правилата, чиито цели са свързани с намаляването до минимум количество мръсен въздух и следователно по-лесно преследване на друг автомобил.
Себастиан Фетел, който по-рано тази седмица обяви отказването си от спорта, сподели, че той и отбора не са притеснени в случай на потенциален протест. Той е доволен, че от отбора търсят нови решения, за да приближат съперниците си в челото. Самият той не смята, че новото задно крило дава масивно предимство.
„Очевидно на това трасе искаш да имаш възможно най-много притискане. Да, имаме ново задно крило и това не е тайна. Не е масивна стъпка напред по отношение на представянето. Мисля, че върши това, което трябва, но няма да видите голям скок от наша страна.“
„Може би този път бяхме малко по-агресивни в сравнение с другите петъци през сезона. Хубаво е да се види, че от тима мислят за нови неща и решения, но винаги ти се иска да имаха по-голям ефект.“
Съотборникът на Фетел, Ланс Строл, не навлезе в детайли по темата. Канадецът обаче поздрави тима си за добре свършената работа. Според него новото крило изглежда обещаващо, съдейки по резултатите в тренировките. Самият той завърши съответно 12-ти и 14-ти в петъчните тренировки. Фетел пък бе 11-ти в първата и 7-ми във втората сесия.
Improvements made and a lot to analyse. 🧑💻
Click below to read our Friday report, presented by @aramco.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 29, 2022